Робот във вид на танк стимулира програмирането

RoboMaster S1 прилича на боен робот, но е проектиран за целите на образованието (снимка: DJI)

Роботите изглежда са новото предизвикателство за DJI, най-големия производител на дронове в света. RoboMaster S1, който прилича на боен робот, всъщност е първата стъпка на китайската компания в света на образованието, за което подсказва и името на машинката – S1 идва Step 1 (Стъпка 1).

Основателят и главен изпълнителен директор на DJI Франк Уан е изучавал роботика в училище, което обяснява защо през последните години компанията провежда серия от роботизирани битки под знамето на RoboMasters в Китай.

Новото устройство се доставя в 46 различни части за сглобяване и изисква обучение за програмиране, за да бъде усвоен пълният му потенциал. S1 е насочен към децата на възраст от 14 години и наистина е доста впечатляващ малък робот. Той има четири колела и е способен да развие скорост до 13 км на час.

На върха му е монтирана управляема танкова кула за изстрелване на безопасни гел топки. Предвиден е също инфрачервен пистолет за водене на битки, които не включват физическа стрелба.

На борда на робота има 31 сензора, шест от които са предназначени за регистриране на попадения по време на битки. Вградената камера позволява на потребителите да управляват робота в режим FPV чрез специално приложение, а системата за машинно зрение помага на устройството да открива препятствия и да получава сигнали от други S1 роботи.

S1 е насочен към децата на възраст от 14 години (снимка: DJI)

Вградени са и половин дузина смарт функции, включително Follow Mode (така че други S1 да се движат зад робота), поддръжка на разпознаване на жестове, откриване на друг S1, звуци, следване на линия и визуалните маркери за навигация. В допълнение, потребителите могат да контролират робота ръчно чрез приложение.

Хардуерното устройство не е предназначено за дълбоки модификации, за разлика от много други аналози на RoboMasters, но наличието на шест PWM порта на задния панел означава, че по-напредналите потребители могат да свържат оборудване от „трети страни” към техния робот.

Поддръжката на езиците Scratch 3.0 и Python позволява програмиране на функции като отвръщане на огън, прие което кулата се завърта автоматично в посоката, от която е извършена атака.

Роботът вече се продава на пазара на цена от 499 долара. Следващия месец се очаква компанията да достави и комплекта PlayMore Kit, който включва допълнителна батерия, контролер и много повече гел топки.

Коментар