Защо намаляват продажбите на смартфони

Търсенето на смартфони от висок клас спада, поради въвеждане на флагмански функции в евтините модели (снимка: CCO Public Domain)

Глобалните продажби на смартфони за крайни потребители паднаха с 1,7% през второто тримесечие на 2019 г. и възлизат на 368 милиона броя, според нов доклад на изследователската компания Gartner.

Китай остава най-големият регионален пазар на смартфони, като продажбите там са нараснали с 0,5% на годишна база и достигат 101 милиона броя. Положителна динамика е регистрирана и в Бразилия, където продажбите на смартфони са се увеличили с 1,3%.

В други страни обаче има спад в сравнение с 2018 г. Така например, в Индия, която преди това показваше едни от най-добрите резултати, продажбите на смартфони в периода април-юни са намалели с 2,3%, до 35,7 милиона броя.

Анализаторите приписват спада в Индия на забавянето в прехода на потребителите от обикновени телефони с бутони към смартфони.

Прогнозата на Gartner предполага, че търсенето на смартфони през втората половина на 2019 г. ще остане слабо. Не се очаква обемът на пазара да надхвърли 1,5 милиарда устройства.

Коментирайки данните, старши директорът по изследвания на Gartner Аншул Гупта отбелязва, че търсенето на модели от висок клас се забавя повече, отколкото на смартфони от среден клас и входно ниво.

Тенденцията на спад в търсенето е обусловена от това, че в опит да стимулират продажбите, производителите започнаха да въвеждат флагмански функции в по-евтини устройства – като камери с множество обективи, безрамкови дисплеи и батерии с голям капацитет.

Сред петте най-големи световни производители на смартфони най-силна динамика  показват лидерите на пазара Samsung и Huawei. Продажбите на техните смартфони са нараснали съответно с 16,5% и 3,8% – до 75,1 и 58,06 милиона броя.

В резултат на това пазарните дялове на двете компании нарастват съответно от 19,3% на 20,4% и от 13,3% на 15,3%. Заедно, Samsung и Huawei доставят повече от една трета от всички смартфони в света.

Продажбите на iPhone продължават да се забавят, макар и не толкова бързо, колкото бяха в началото на годината. Apple е продала около 38 милиона от своите смартфони, което е с 13,8% по-малко от резултата преди година – 44,7 милиона броя. Делът на компанията намалява от 11,9% на 10,5%.

Основният фактор, поради който потребителите на Apple не бързат да актуализират своя iPhone, e липсата на значими предимства спрямо предишните модели, отбелязва Gartner.

Четвърто и пето място в класацията заемат Xiaomi и Oppo с тримесечни продажби в размер на 33,2 и 28,11 милиона броя. Резултатите на Xiaomi леко се увеличават, в сравнение с 2018 г., което покачва дела на компанията от 8,8% на 9%. Oppo отбелязва минимален спад, но делът й остава на нивото от миналата година – 7,6%.

Коментари по темата: „Защо намаляват продажбите на смартфони”

добавете коментар...

  1. Иван

    Производителите на слушалки станаха много алчни. Хората осъзнават ,че ги цакат с едни и същи претоплени технологии в “нови” телефони. В последните години за 20% подобрение искат двойна цена. Частите за телефони отдавна не са толкова скъпи и наукоемки за да искат по 2000лв за телефон сглобен с части за 200-300$ .

  2. Йордан

    Защото преди си сменях телефона през 2 години. А сега не виждам новите модели телефони какво ново ми предлагат пред сегадшния ми 2-годишен телефон, за да си струва да се изръся 1000лв.

Коментар