Варненска фирма показа първия роден електромобил

Kinetik 07 привлече огромен интерес на премиерата си в София Тех Парк (снимка: Kinetik)

Над 1000 души привлече премиерата на първия български електрически автомобил тази седмица в зала Джон Атанасов в София Тех Парк. Автомобилът е разработен изцяло от български екип и предлага широки възможности за индивидуализация.

Kinetik 07 представлява уникална по рода си автомобилна платформа, предназначена за производство на автомобили в ограничен, „бутиков” тираж. Разработката е дело на инженери от Варна.

В създаването на автомобила са използвани най-модерни технологии за проектиране като 3D принтиране, виртуална (VR) и добавена реалност (AR). Те ускоряват проектирането на автомобила и съкращават времето от скицата до създаването на пълноразмерен и функционален екземпляр.

За самата изработка от Kinetik също залагат на върхови технологии. Фирмата е пионер в България по отношение на използването на 3D принтер за едрогабаритните компоненти на колата.

(снимка: Kinetik)

Иновациите в проектирането и производството позволяват да бъдат създaвани автомобили, които са тотално различни един от друг както по отношение на екстериорен дизайн, така и по отношение на интериор и интерфейс на инфотейнмънт системата.

Младата българска компания е създала също електрониката и софтуера за управление на различни функционалности в автомобила. Те са изцяло разработени от Kinetik и нямат аналог в световен мащаб.

(снимка: Kinetik)

Мисията на Kinetik e да опровергае стереотипите, че в България не може да бъде проектиран и изграден високотехнологичен продукт, който да е на световно ниво, поясниха от компанията.

Коментари по темата: „Варненска фирма показа първия роден електромобил”

добавете коментар...

  1. ха

    Мима, при преписването на статията очевидно са пропуснали да добавят думичката “спортен”. Първият български електромобил е направен през 80-те години, но не съм сигурен че е спортен или ако е такъв, то не съм сигурен, че е комерсиална разработка. В случая макар и като бутикова версия е както споменаха автомобил за продан.
    Иначе едва ли ще се опитват да го продават в страната. За тях това представяне е по-скоро, за да си попълнят екипа от разработчици. Ще го представят на пазарите, където е най-вероятно някой да го купи.

  2. Набора

    Кой ще им разреши тази фриволност, кой ?!?!?! България на световно равнище – дано, нещо обаче ….

  3. мм

    Радико
    12/10/2019 18:49

    От показаното виждам, че дизайна стои над инжинерната мисъл.

    По-скоро са аеродинамични елементи, Знае ли човек. Аз като човек от Варна сефте чувам за този проект.

  4. каруцаръ

    И що не го представиха на експото, да го види който трябва и да им даде работа! Толкова ли не им остана некой лев след реализацията на проекта! То и най-хубавото нещо, като не знае никой за него, не можеш да го продадеш! Пък ми се струва, че основната идея на тази разработка е да се продаде! Скъпо!

  5. каруцаръ

    Мима, мдааа и няма място за газовата бутилка 🙂

  6. Мима

    а къде е багажника? как ще си ходя на село без багажник 🙂

  7. Радико

    От показаното виждам, че дизайна стои над инжинерната мисъл. За какво са му на електромобил тези огромни въздухозаборници отпред. Радиаторите на дизеловия двигател ще са отзад.

  8. Anonymous

    За икономиката най – добрия двигател са стоките с висока добавена стойност. Бутиковите изделия са такива. Само трябва да са повече.

  9. ха

    Че има хора, които могат да проектират и произведат не само автомобил, но и други високо технологични неща е ясно, че може да се направи. Но качествено дългосрочно работеща поточна линия и после пазар за продукцията – това вече няма как да стане. Бутиковите стоки не движат икономиката – много малък дял са от пазара.

Коментар