Студентите желаят да имат по-широк достъп до висше образование, а университетите да установят сътрудничество с трудовия пазар и в областта на ученето през целия живот, показва неотдавнашно проучване на Евробарометър.
Внушителните 97% от студентите са изразили убеждението си, че е важно те да получават знанията и уменията, от които се нуждаят, за да се реализират успешно на трудовия пазар. Голямо мнозинство (87%) от тях също така са били на мнение, че е важно висшите учебни заведения да стимулират нововъведенията и да развиват предприемачески дух у студентите и административния персонал, и че трябва да съществува възможност за осигуряване на работа в частни предприятия като част от програмата за обучение.
Повече студенти желаят да учат в чужбина, а мнозинството искат да разполагат и с повече информация за качеството на висшите учебни заведения, за да могат информирано да направят своя избор.
На 28 и 29 април в Льовен и Лувен-ла-Ньов, Белгия, ще се срещнат министри от 46 европейски държави, отговарящи за висшето образование, за да обсъдят напредъка на процеса от Болоня, набележат нова програма и постигнат единодушие по приоритетите на Европейското пространство за висше образование през идното десетилетие (до 2020 г.), съобщи Европейската комисия.
Основните реформи в контекста на Болонския процес са съсредоточени върху:
- системата на обучение, включваща три цикъла (бакалавърска, магистърска и докторска степен);
- осигуряване на качествено висше образование;
- признаване на придобитите квалификации и на периодите на обучение.
„Болонският процес повиши нивото на съвместимост и съпоставимост на системите на висшето образование. Наред с всичко останало, той превърна Европа в по-привлекателна за студентите от другите континенти дестинация”, заяви в своя коментар за предстоящата среща европейският комисар по въпросите на образованието, обучението, културата и младежта Ян Фигел.