От днес потребителите на Facebook в САЩ ще могат напълно да деактивират цялата политическа реклама в социалната мрежа. Скоро подобна възможност ще стане достъпна и в други държави, съобщи TechCrunch.
Първите стъпки в посока смекчаване на политическата реклама бяха предприети от Facebook миналата година. Но новата функция ще даде на потребителите повече контрол върху това какъв вид рекламни съобщения виждат.
Facebook заяви, че това решение е взето през януари, но опцията е добавена в социалната мрежа сега, тъй като в САЩ вече тече усилена подготовка за президентските избори наесен.
Възможността за изключване на политическата реклама в момента е достъпна за ограничен брой потребители, но в следващите няколко дни Facebook ще започне масово внедряване на функцията. Иновацията ще бъде интегрирана и в социалната мрежа Instagram.
През есента на 2020 г. Facebook планира да въведе новата опция за изключване на политическата реклама и в други части на света.