Facebook с нова кампания срещу фалшивите новини

Facebook влага усилия да ограничи разпространението на фалшиви новини
(графика: Facebook)

Facebook стартира нова кампания, която цели да помогне на хората в социалната мрежа да забелязват по-лесно фалшивите новини онлайн и да поставят под въпрос това, което четат в интернет.

През следващите няколко седмици новата инициатива ще бъде реализирана в редица държави от региона на Европа, Близкия изток и Африка. Потребителите на социалната мрежа ще получат достъп до инструменти за проверка на информацията.

„Три въпроса, които да помогнат за справяне с фалшивите новини” ще циркулират в социалната мрежа чрез серия от креативни реклами и ще водят директно до създадения за целта уебсайт на кампанията:

  • Кой е първоизточникът? Ако не е посочен такъв, потърсете го.
  • Какво липсва? Прочетете цялата история, не само заглавието.
  • Как ви кара да се чувствате? Хората, които създават фалшиви новини, се опитват да ви манипулират.

Първоначално кампанията ще бъде представена на потребителите в ЕС, във Великобритания, както и в страните от Близкия изток, Африка и Турция. За да оцени ефективността на инициативата, Facebook ще организира последващи проучвания с цел да разбере какво са научили потребителите и на тази база да създаде още кампании за медийна грамотност в бъдеще.

Дезинформацията или „фалшивите новини”, които стават все по-популярни, са важна тема от години. Facebook се стреми да показва по-малко неверни сведения – особено такива, свързани с COVID-19.

Целта е да се намали разпространението на фалшиви новини и да се информират потребителите, като им се представи повече контекст около публикациите, които виждат, за да решат сами какво да четат, на какво да вярват и какво да споделят.

Новата кампания идва след актуализацията на известяването за контекста (context notification update), обявено през миналата седмица, което сигнализира на потребителите, когато новинарска статия, която искат да споделят, е по-стара от 90 дни.

Коментар