Руски електромобил идва на цена от 5200 евро

Първият руски електромобил Zetta е компактен, с три врати, и максимална скорост 120 км/ч
(снимка: Министерство на промишлеността и търговията на РФ)

Серийното производство на първия руски електромобил Zetta ще започне в Толиати в края на тази година, съобщи в интервю за ТАСС министърът на промишлеността и търговията Денис Мантуров. По неговите думи, възможен е и износ на машината.

Съгласно предварителните планове, серийното производство трябваше да започне през първото тримесечие на 2020 г. „Ясно е, че пандемията внесе корекции в развитието на проекта. Надявам се, че всички процедури за сертифициране ще приключат до края на годината…, и колегите ще започнат серийно производство”, казва Мантуров.

Според министъра, компанията производител има нужда от допълнителни инвестиции в размер на 100 милиона рубли (около 1,2 млн. евро). Въпросът за разпределението на средствата трябва да бъде разгледан от експертния съвет на Фонда за индустриално развитие в края на август.

„Към днешна дата е получен WMI кодът, който определя състоянието на автомобилния производител, сглобени са предсерийните електромобили, етапът на сертифициране е завършен на 70%. В момента се извършва пилотно сглобяване”, уточнява Мантуров.

Говорейки за възможността за износ на руски електрически автомобили, министър Денис Мантуров отбелязва, че поне първоначалният бизнес проект включва такава възможност.

Zetta е първият руски електромобил и ще се произвежда серийно в Толиати. Това е компактно возило с три врати, което развива максимална скорост 120 км/ч. По-рано Росийская газета съобщи, че Zetta в базова конфигурация ще струва 450 хиляди рубли (около 5200 евро).

Коментари по темата: „Руски електромобил идва на цена от 5200 евро”

добавете коментар...

  1. Иванов

    Къде може да се закупи такъв автомобил?

  2. Някакъв

    Автомобилите на гърците са същата смешка, но национална гордост за пропаганда.

  3. Някакъв

    Йотафонът умря, защо пък да не пробваме със Зетамобил? Егати пропадняците смешни.

  4. Симо

    Малък танк, кефи ме, една за мен ще взема

  5. Фофу

    Брех Минко разбирача се включи директно с дежурните глупотевини, когато няма какво друго да се каже. Тъпичко момче, но добре надъхано, личи му.

    Първо не коментираме България защото статията има друго естество (ако не си забелязал) и второ, няма нищо лошо ако развием туризъм и да живеем на чисто.

    Не мож Минко да ни равниш с Турция и Индия защото и по територия и по население сме между 10 и 100 пъти по-малки. Турците първо почнаха с гастербайтерство, после с части за известни марки и чак след това минаха цели модели да се правят в Турция. Но пак НЕ турска кола, а примерно носят емблема на доста от френските и немските.

    Но турците започнаха гастербайтерството поне 30 год преди нас. И затова са 30 год напред. Ние сме спрямо тях сме на второ ниво. При нас също има поне няколко десетки подобни технически подконтрактори. Аз лично знам за Ботевград, че са два, което потдържат заетост на райна от от над 50 км. Между 15, 20 автобуса на всяка смяна.

    И България ако е въпроса е правила и самолети преди девети, но след това знаем, има само един производител и доставчик на самолети

  6. Минко

    Изтрещяли лигави злобари. Пишете смислени коментари до Фофу и :0).
    Защо не коментирате България наистина е станала туземска островна държава с такава мизерна икономика, която се крепи на туризъм, кръчмарство и сферата на обслужването.

    От къде това самочувствие и злоба да плювате другите държави, които за разлика от нас произвеждат нещо? Няма значение коя държава дори Индия и Турция имат модели и серии и развиваща се автомобилна индустрия. Тук в България е срам да има таквиз изтрещяли плювачи.

  7. :o)

    Китай има поне 10 или 20 марки собствени Електромобили.
    Но тях никой не ги превъзнася. Сигурно щото Китай е стратегически враг на братската
    Съветска страна и от Позитано 20 не плащат Рубли за постове 🙂

    Тази кошница за портокали, ако види бял свят ще си остане най-много за Ушанките.
    Ебахти смешното возило. Електро-Лада Тольяти.

    Който не вярва да иде в шоуруума на Лада в София (да, има такъв 🙂 ) и да погледа какъв е наплива от клиенти 🙂
    Или да ги види в забутаното им щандче лъхащо на комунизъм , облечени с дрехи на стюардеси от БГА Балкан 1984 година, колко посетители се завъртат там и какви са коментарите за возилата от ТолЯти
    ха ха ха

  8. Фофу

    Миличък Боби, Не пропускаш да пренаплюваш всичко що критикува рубладжийските мераци. Ти с твоите бобени напъни като бременна жена се напъваш нещо ново критикарско да родиш.

    Нека да изчакаме и да не изпреварваме събитията.

    Какво му е специалното да не могат да си правят собствени автомобили?

    Ами не знам какво му е специалното, те вероятно само знаят, но факт е, е великата космическа нация, от 68-ма до 2000 и някоя, караха на един закупен лиценз от Фиат. И на един модел на БМВ от 39-та година, до който се докопаха след като в се оказало, че в завалдените немски територии има подразделения на БМВ. За същото време за което са ходили в космоса. За същото време други държави минаха и продължиха с десетки или стотици марки и модели.

    Очевидно ходенето в космоса и правенето на коли са различни работи. Поне за там.

    Иначе си прав за петролните монополисти. Техните клакьори обикалят из всички форуми да ни обясняват колко мръсни са ПВ-тата, производството на батерии и пр.

    А колкото до евентуална конкуренция от запад да попречи, е нека поне сега да не се оправдавате с нея. Нали другаря Путин е надхитрил света и сега седи и доволно се усмихва и го играе “мъдроста на вековете”.

    И хайде оставете тоя свободен пазар, очевидно мозъците ви не могат да обхванат такива сложни материи и почвате да пляскате глупости.

    До безродника – правили сме електрокари като за нивото на качество на цоц лагера. За износ ни ги купуваха от Япония където сваляха оловото от акумулаторите и чугунениете противотежести и ги вкарваха директно за претопяване. Защото нашите умници ги продаваха на някакви цени измислени от СИВ-ските “експерти”, които се оказваха по ниски от международните за цени на чугун.

    Само моторите бяха добри, бяха български с български лагери и държаха. Но те май и акумулоторите бяха български, но не бяха добри. И Москвичите (поне за тях знам) идваха с Бг акумулатори, които бяха таралясници и хората след това бързха докато е в гарнция да го сменят

    Та дори и електрокарите не са толкова просто нещо.

  9. Бълагрин

    Едно време имахме и фирма в България за производство на електрокари. България също бихме могли да произвеждаме електрически автомобили. Обаче нашите бизнес елит от мутри не се интересуват от нормален бизнес, а само от далавери и кражби.

    Аз също подкрепям предният коментар няма абсолютно нищо кой знае какво супер специално. Дори имаше преди години наши български инженери показваха прототип на преустроен стар автомобил с двигател вътрешно горене заменен с електрически.

    Да, можем и ние чудеса да правим. Но като живеем в мутренска държава на далаверите и държавна политика, която подкрепя само хотелиерски и кръчмарският бизнес. Какви иновации ще правим с такава политика? Слабо развитите островни държави с туземци на тях им се крепи цялата икономика само от туризъм. Та и ние така като една туземска държава сме.

  10. Anonymous

    Пробега стига до 200 километра при едно пълно зареждане. Нормално и достатъчно за шофиране в градски условия както и размера компактен за паркиране. Също и цената е заложена като важен фактор да е достъпна за хората. Имат и вариант и за товарен автомобил. Не им пречи и за 400 км да направят модел, но теглото и цената съответно ще се покачат.

    Който се интересува има ги в интернет не е сложно да се намерят техническите характеристики в различните варианти на базови конфигурации.

  11. Боби

    Миличък Фофу, 😉 Не пропускаш да пренаплюваш всичко що не е от запада. Какво му е специалното да не могат да си правят собствени автомобили? Те имат космически апарати и полети, а ти с твоите фофонски напъни като бременна жена се напъваш нещо ново критикарско да родиш.

    Кое е по-сложното да отидеш в космоса или един електро-автомобил?
    Както теорията така и практиката си я знаят отлично.
    Още през 1881 година е създадена първата електрическа кола. Петролните монополисти спират и възпрепятстват навлизането им масово.

    Единствено препятствие би могло да бъде агресията на твоите бизнес почтени любимци дето се опитват да забраняват Huawei. Няма да им хареса идеята за нов конкурент и в автомобилите в така иначе уж свободен пазар една диктаторска държава пак ще се бори да прегазва неудобната конкуренция.

  12. Фофу

    Бре, и я тамън рекох, че от изток нищо не излизало в насока природа.

    Много добре. Но да видим, тепърва дали въобще ще стигне до пазар и най-важното какво ще кажат крайните потребители. Че то дето рекъл студента, на теория и на практика е едно, а в действителност съвсем друго.

    До тук най-важният елемент го пропуснаха – колко пробег има с един заряд. Това, че има макс скорост от 120 км/х не ми е толкова важно, то е ясно, че трябва човек да не е добре с главата за да вдигне с такава дребна кола над 100.

Коментар