Японски фирми молят САЩ да им разреши бизнес с Huawei

Санкциите на САЩ срещу Huawei поставиха в неблагоприятна ситуация някои японски компании
(снимка: CC0 Public Domain)

Японските производители на електроника Sony и Kioxia Holdings (по-рано Toshiba Memory) са подали заявления до американските власти за продължаване на доставките на продукти за Huawei Technologies, съобщи агенция Nikkei.

Без съгласуване на действията си със САЩ, Sony и Kioxia могат да се изправят пред рискове за приходите си. Huawei заема около 20% от продажбите на фоточувствителни сензори на Sony и определен дял от доставките на чипове памет на Kioxia.

Към момента все още не е известен статутът на заявките на Sony и Kioxia, подадени в американските ведомства. И двете компании се въздържат от коментари за сътрудничеството с Huawei. Sony твърди единствено, че спазва всички правила.

През август Sony прогнозира спад от 45% на оперативната си печалба от продажба на сензори за изображения през финансовата година. Като официална причина за влошената прогноза компанията изтъква спада в търсенето на смартфони, но анализаторите смятат, че санкциите срещу Huawei са сериозен фактор.

Kioxia, от своя страна, предупреждава, че налагането на ограничения върху Huawei може да доведе до свръхпредлагане на памет и по-ниски цени на чиповете. Наскоро компанията беше принудена да отложи излизането си на борсата, като се позова на проблеми на пазара за памети, породени включително от търговското напрежение между САЩ и Китай.

На 15 септември т.г. американските власти наложиха нови търговски санкции на Huawei. Още 38 дъщерни дружества на компанията, разположени в 21 държави, бяха добавени към черния списък на Вашингтон. Освен това чуждестранните производители, използващи американско оборудване и технологии, трябва да поискат лиценз от САЩ за доставка на определени чипове на Huawei.

САЩ обвиняват Huawei в сътрудничество с военните и разузнаването на Китай, което включва следене на клиентите, и убеждават редица страни да не използват инфраструктурата и оборудването на Huawei при преминаване към 5G мрежи.

Китайската компания, от своя страна, твърди, че обвиненията са неоснователни, политически мотивирани и нарушават принципите на пазарната конкуренция. В същото време, при натиска си върху съюзниците, Съединените щати заплашват да спрат предоставянето на разузнавателни данни в случай на сътрудничество с китайски компании в областта на 5G.

Коментари по темата: „Японски фирми молят САЩ да им разреши бизнес с Huawei”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    Tpeбе да ударят хавай че през телефоните и 4G се слуша музика без платени авторски права.

    Фризьори, гримьори и козметици нямат право да слушат радио в салоните и студиата си докато обслужват клиенти, освен ако не са си платили авторските права.

    Някои от тях сигнализираха, че са били посетени от полиция и са били предупредени, че ги очакват глоби, ако не спазват правилата.

    Екатерина Мечкуева, която има студио за грим, е една от потърпевшите. Тя е била посетена от съответните органи и й е било връчено предупреждение. “Глобите са непосилни за малък бизнес като моя. Те са от порядъка на между 2000 до 20 000 лева, ако ме заварят, че обслужвам клиенти и е пуснато радио”, заяви тя пред Нова тв.

    “Не става дума за музика от флашка или от диск, Става дума на българско национално радио. В съседство до моето студио има фризьорски салон. Собственикът му, в мое присъствие получи предупредителен протокол. Беше му заявено, че трябва да махне радиото, тъй като при последващо нарушение приемникът ще бъде конфискуван”, разказва Мечкуева.

    “Не искаме да бъдем поставяни под общ знаменател с всички, които правят бизнес, озвучавайки събития. Съгласна съм, че законът трябва да се спазва, но малки бизнеси като моя не изкарват достатъчно, за да бъдем поставяни наравно с хора, които се занимават с разпространението на музикални услуги и правят подобни събития”, заяви Мечкуева.

    Тя е категорична, че няма да пуска радио и ще намери алтернативни начини да забавлява клиентите си, за да продължи да работи.

    Министерство на културата започна проверки още през август на търговските обекти, озвучавани с музика, за която трябва да бъдат уредени авторските и сродните му права. Контролната кампания към момента има предупредителна цел, както и да повиши осведомеността на ползвателите

  2. Мехмет

    Ха до къде стигнахме, японски фирми молят сащ да правят бизнес.

Коментар