Sony Ericsson обяви план за намаляване на емисиите въглероден диоксид във всички свои отдели с 20% до 2015 г. В същото време компанията се ангажира да намали с 15% емисиите на парникови газове, отделяни през пълния жизнен цикъл на продуктите й – от разработването, производството, през употребата на продуктите от потребителите до управление на продукти с изтекъл живот.
Ключов момент за реализиране на тези ангажименти е представянето на първите GreenHeart продукти. Това са мобилните телефони C901 GreenHeart и Naite, както и слушалката MH300 – едни от „най-зелените” продукти на пазара.
Нововъведенията в първите GreenHeart телефони ще бъдат приложени в цялостното продуктово портфолио на компанията. Това ще й даде възможност непрекъснато да намалява влиянието на всички свои продукти върху околната среда и да превърне тази практика в стандарт за мобилната индустрия.
Сред „зелените” характеристики на моделите са:
-
електронното ръководство, което намалява разхода на хартия с 90%;
-
редуцирана опаковка, която намалява въглеродните емисии при транспортиране на продуктите с над 80%;
-
рециклирана пластмаса и зарядно устройство с ниска консумация на енергия.
Благодарение на тези нововъведения, общото количество въглероден диоксид, отделяно при производството на GreenHeart продуктите, се намалява с 15%.
„Установили сме природосъобразна политика по отношение на пълния жизнен цикъл на продуктите, като проектираме телефони със „зелена сърцевина”, за да намалим въглеродните емисии, свързани с употребата на телефона, и да гарантираме природосъобразна обработка на продукти, които са излезли от употреба”, заяви Дик Комияма, президент на Sony Ericsson.
Компанията се ангажира също и със значително увеличение на количеството телефони, събрани като част от глобалната инициатива „Върни обратно”. Sony Ericsson цели да събира 1 милион телефона годишно от 2011 нататък, като по този начин прави рециклирането по-лесно за потребителите, осигурявайки повече локации и информация относно процеса на рециклиране.