Комуникационната платформа Viber разширява портфолиото си от услуги за крайни потребители с директни плащания през чатботове. Това е поредна стъпка на разработчика Rakuten Viber в сферата на финтех.
Потребителите ще могат да използват платформата за закупуване на стоки и услуги, плащайки чрез Google Pay или друг мобилен портфейл директно във Viber. Украйна е първата страна, в която услугата ще бъде представена тази година, а през 2021 г. Viber планира да пусне Chatbot Payments и на други пазари.
Още през 2017 г. 64% от поколението на милениълите изрази интерес към P2P (peer-2-peer) безконтактни плащания и в приложенията за комуникация. От тогава този процент постоянно нараства, като пандемията от COVID-19 ускори нуждата от решения, които да помагат на потребителя да прави почти всичко дистанционно.
Отчитайки това, Viber разширява функционалностите си в сферата на финтех и комуналните услуги с дебют на безконтактните дигитални плащания, с пълна защита за потребителите. Новата услуга за плащания в чатботове на Viber позволява купуване на продукти и плащания към търговци директно чрез техните оторизирани чатботове.
Ако банката на потребителя позволява, единственото, което трябва да направи той, е да добави дебитна или кредитна карта към своя мобилен портфейл по подразбиране и опцията за плащане става достъпна за всеки чатбот, изграден в интерфейса за програмиране (API) на Viber.
От страна на бизнеса, търговците, които искат да приемат плащания, просто се свързват с доставчик на платежни услуги, поддържащ този вид плащания, създават чатбот във Viber и активират плащанията в него.
Цялата поверителна информация за плащане се криптира и не се разкрива на чатботове, Viber или трети страни, подчертават от компанията. Viber ще си сътрудничи с доверени разработчици на ботове и платежни оператори през следващия месец, за да направи услугата достъпна.