Октомври се оказа поредният изключителен месец за продажбите на електрически автомобили и хибриди в Норвегия. В страната са регистрирани общо 10 242 нови електрически коли, което е с почти 68% повече отколкото преди година и представлява 79,1% от общия пазар на автомобили.
Въпрос на време е – няколко месеца, може би една година – продажбите на електромобили и хибриди в Норвегия да превишат 90%, отбелязва Insideevs. Първите имат дял от над 60% от всички продажби, а вторите заемат повече от 18% от пазара на нови коли.
Ето и красноречивата статистика за октомври:
- BEV (електрически): 7 873 (ръст от 110%, при 60,8% пазарен дял) + 671 „употребявани” + 242 микробуса (242 нови и 0 използвани)
- PHEVs (хибриди): 2372 (ръст от 0,3%, при пазарен дял от 18,3%)
- Общо: 10 242 (ръст от 67,8%, при пазарен дял от 79,1%)
Интересни са и данните от началото на годината:
- BEV: 56 047 (ръст от 5%, при 51,8% пазарен дял)
- PHEVs: 21 729 (ръст от 51%, при 20,1% пазарен дял)
- Общо: 77 776 (ръст от 15%, при пазарен дял от 71,8%)
Най-продаваните модели
Изцяло новият Volkswagen ID.3 се представя изключително добре в Норвегия, с 2 475 нови регистрации (№1 в страната и 19,1% дял от общия пазар). Благодарение на 4 465 регистрации – основно в рамките на два месеца – ID.3 се превърна в третия най-популярен модел от началото на годината в Норвегия, независимо от задвижването.
Тъй като Volkswagen e-Golf вече се оттегля (83 броя през октомври и 4952 от началото на годината), скоро той ще остане зад ID.3. Въпросът е дали ID.3 ще успее да застигне Audi e-tron (579 броя през октомври и 8203 от началото на годината) и да заеме първото място за годината – има шанс.
Изненадващо разочароващи са резултатите на двата най-продавани BEV в Европа – Renault ZOE (119) и Tesla Model 3 (74). Поне при Model 3 е известно, че доставките обикновено стават през третия месец на тримесечието, но така или иначе и в двата случая това са ниски цифри. Особено след като продажбите на ZOE процъфтяват в Европа.
Ето как изглежда списъкът с най-продаваните BEV през октомври:
- Volkswagen ID.3 – 2475
- MG ZS EV – 586
- Nissan LEAF – 579
- Hyundai Kona Electric – 520
- Audi e-tron – 513
- BMW i3 – 373
- Polestar 2 – 352
- Mercedes-Benz EQC – 332
- Renault ZOE – 119
- Tesla Model 3 – 74 (общо за марката Tesla: 95, включително 21 броя Model S/X)
За продажби ли става дума, за субсидии ли?
Май половината суми се плащат от правителството, защо ли?
Смех 🙂
SAIC motors
Произведени
5,620,200 бр. (2014)
Приходи
US$101.7 млрд (2014)
Работници
144,955 (2013)
Buy : VW/SAIC motors/hyndai/audi
Sell short : Tesla/renault
SAIC Motor Corporation Limited (SAIC, бивша Shanghai Automotive Industry Corporation) е китайска държавна компания за проектиране и производство на автомобили със седалище в Шанхай, с многонационални операции.
Компанията от Fortune Global 100 и един от държавните китайски производители на автомобили “Голямата четворка” (заедно с Changan Automobile,
FAW Group и
Dongfeng Motor Corporation),
компанията има най-големия обем на производство от всеки китайски автомобилен производител през 2014 г. повече от 4,5 милиона превозни средства.
Неговият производствен микс обаче не е изцяло потребителски предложения, тъй като до 1 милион пътнически автомобила SAIC са търговски микробуси.
Очакват се супер тримесечие с 95бр продадени в най-богата страна.
Tesla Model 3 – 74 (общо за марката Tesla: 95, включително 21 броя Model S/X)
Втората най-продавана MG ZS EV – 586
Е китайче.
Nowadays the name belongs to the Chinese SAIC conglomerate, so at least there’s true industrial heft behind it.
The company has a battery plant capable of churning out 300,000 electric vehicle packs a year.
FOR:
Cheap,
roomy,
useful infotainment and driver aids
AGAINST:
Ugly,
electric range fine for daily use but not road trips
BEV (електрически) паз. Дял 60,8%:
7 873 (+110%)
+ 671 „употребявани”
+ 242 микробуса (242 нови и 0 използвани)
PHEVs (хибриди) паз. дял 18,3%:
2372 (+0,3%)
————-
Общо паз. дял 79,8%: 10 242 (+67,8%)