Норвегия минава почти изцяло на електромобили и хибриди

Пазарният дял на електромобилите в Норвегия надвиши 79% през октомври 2020 г.
(снимка: Volkswagen AG)

Октомври се оказа поредният изключителен месец за продажбите на електрически автомобили и хибриди в Норвегия. В страната са регистрирани общо 10 242 нови електрически коли, което е с почти 68% повече отколкото преди година и представлява 79,1% от общия пазар на автомобили.

Въпрос на време е – няколко месеца, може би една година – продажбите на електромобили и хибриди в Норвегия да превишат 90%, отбелязва Insideevs. Първите имат дял от над 60% от всички продажби, а вторите заемат повече от 18% от пазара на нови коли.

Ето и красноречивата статистика за октомври:

  • BEV (електрически): 7 873 (ръст от 110%, при 60,8% пазарен дял) + 671 „употребявани” + 242 микробуса (242 нови и 0 използвани)
  • PHEVs (хибриди): 2372 (ръст от 0,3%, при пазарен дял от 18,3%)
  • Общо: 10 242 (ръст от 67,8%, при пазарен дял от 79,1%)

Интересни са и данните от началото на годината:

  • BEV: 56 047 (ръст от 5%, при 51,8% пазарен дял)
  • PHEVs: 21 729 (ръст от 51%, при 20,1% пазарен дял)
  • Общо: 77 776 (ръст от 15%, при пазарен дял от 71,8%)

Най-продаваните модели

Изцяло новият Volkswagen ID.3 се представя изключително добре в Норвегия, с 2 475 нови регистрации (№1 в страната и 19,1% дял от общия пазар). Благодарение на 4 465 регистрации – основно в рамките на два месеца – ID.3 се превърна в третия най-популярен модел от началото на годината в Норвегия, независимо от задвижването.

Тъй като Volkswagen e-Golf вече се оттегля (83 броя през октомври и 4952 от началото на годината), скоро той ще остане зад ID.3. Въпросът е дали ID.3 ще успее да застигне Audi e-tron (579 броя през октомври и 8203 от началото на годината) и да заеме първото място за годината – има шанс.

Изненадващо разочароващи са резултатите на двата най-продавани BEV в Европа – Renault ZOE (119) и Tesla Model 3 (74). Поне при Model 3 е известно, че доставките обикновено стават през третия месец на тримесечието, но така или иначе и в двата случая това са ниски цифри. Особено след като продажбите на ZOE процъфтяват в Европа.

Ето как изглежда списъкът с най-продаваните BEV през октомври:

  • Volkswagen ID.3 – 2475
  • MG ZS EV – 586
  • Nissan LEAF – 579
  • Hyundai Kona Electric – 520
  • Audi e-tron – 513
  • BMW i3 – 373
  • Polestar 2 – 352
  • Mercedes-Benz EQC – 332
  • Renault ZOE – 119
  • Tesla Model 3 – 74 (общо за марката Tesla: 95, включително 21 броя Model S/X)

Коментари по темата: „Норвегия минава почти изцяло на електромобили и хибриди”

добавете коментар...

  1. :o)

    За продажби ли става дума, за субсидии ли?
    Май половината суми се плащат от правителството, защо ли?
    Смех 🙂

  2. Дани от преди 7г ?

    SAIC motors

    Произведени
    5,620,200 бр. (2014)

    Приходи
    US$101.7 млрд (2014)

    Работници
    144,955 (2013)

  3. Anonymous

    Buy : VW/SAIC motors/hyndai/audi

    Sell short : Tesla/renault

  4. MG ZS EV

    SAIC Motor Corporation Limited (SAIC, бивша Shanghai Automotive Industry Corporation) е китайска държавна компания за проектиране и производство на автомобили със седалище в Шанхай, с многонационални операции.
    Компанията от Fortune Global 100 и един от държавните китайски производители на автомобили “Голямата четворка” (заедно с Changan Automobile,
    FAW Group и
    Dongfeng Motor Corporation),
    компанията има най-големия обем на производство от всеки китайски автомобилен производител през 2014 г. повече от 4,5 милиона превозни средства.
    Неговият производствен микс обаче не е изцяло потребителски предложения, тъй като до 1 милион пътнически автомобила SAIC са търговски микробуси.

  5. Anonymous

    Очакват се супер тримесечие с 95бр продадени в най-богата страна.

    Tesla Model 3 – 74 (общо за марката Tesla: 95, включително 21 броя Model S/X)

  6. Anonymous

    Втората най-продавана MG ZS EV – 586
    Е китайче.

  7. Anonymous

    Nowadays the name belongs to the Chinese SAIC conglomerate, so at least there’s true industrial heft behind it.

    The company has a battery plant capable of churning out 300,000 electric vehicle packs a year.

  8. MG ZS EV

    FOR:
    Cheap,
    roomy,
    useful infotainment and driver aids

    AGAINST:
    Ugly,
    electric range fine for daily use but not road trips

  9. Anonymous

    BEV (електрически) паз. Дял 60,8%:
    7 873 (+110%)

    + 671 „употребявани”

    + 242 микробуса (242 нови и 0 използвани)

    PHEVs (хибриди) паз. дял 18,3%:
    2372 (+0,3%)
    ————-
    Общо паз. дял 79,8%: 10 242 (+67,8%)

Коментар