Официално: Huawei продаде бранда Honor

Брандът за смартфони Honor, основан от Huawei, вече има нов собственик
(снимка: Honor)

Honor вече не е дъщерно дружество на Huawei Consumer Business Group. Компанията за потребителска електроника, основана през 2011 г., вече има нов собственик – това е китайската Zhixin New Information Technology Co. Ltd.

Zhixin всъщност е формирана от консорциум от над 30 агенти и дилъри на марката Honor и компанията Shenzhen Smart City Development Group Co. Ltd, съгласно публикувано съвместно изявление, потвърждаващо придобиването, на което се позовава Gizmochina.

Shenzhen Smart City Development Group, която е дъщерно дружество на Shenzhen SASAC, държи 98,6% от акциите, докато държавното дружество Assets Cooperative Development Private Equity Partnership притежава 1,4% от акциите.

В изявлението се казва, че Zhixin New Information Technology „ще придобие всички бизнес активи, свързани с марката Honor”, и „след като придобиването приключи, Huawei няма да притежава акции в новата компания Honor”.

Подробности за финансовите параметри на сделката не се съобщават, но според по-ранни публикации продажбата е на стойност около 15 млрд. долара.

Сделката се счита за най-доброто решение за защита на интересите на потребителите, каналите за продажби, доставчиците, партньорите и служителите на Honor.

С продажбата Honor ще избегне проблемите, които се стовариха върху компанията-майка Huawei, откакто тя и нейните партньори попаднаха в „черния списък” американското министерство на търговията.

Промяната в собствеността няма да засегне посоката на развитие на Honor или стабилността на нейния мениджърски и инженерен екип, се подчертава в официалното изявление.

Коментар