Производителят на електромобили Тесла наема щатен „специалист за поддръжка на клиенти”, който трябва да „се справи с ескалациите в социалните медии, насочени към главния изпълнителен директор”, гласи обявата за работа.
С други думи, компанията за електромобили, ръководена от Илон Мъск, търси специалист, който да отблъсне ядосаните клиенти и да защити своя лидер в социалните медии, коментира новината Futurism.
Не е тайна, че Илон Мъск е, меко казано, откровен при изявите си в онлайн пространството. Присъствието му в социалната мрежа Twitter варира от разделящо и противоречиво до направо озадачаващо. Сега, изглежда, той ще се сдобие с някакъв тип манипулатор.
Новината е особено изненадваща, тъй като през октомври м.г. Тесла реши да ликвидира целия си отдел за връзки с обществеността, подчертавайки напрегнатите отношения на Мъск с медиите. Вместо това шефът на компанията реши да общува с медиите до голяма степен само чрез Twitter.
Възниква резонният въпрос: съжалява ли Тесла за решението си да разпусне своя PR отдел? Специалистът по „поддръжка на клиенти” със сигурност ще има много работа. Tesla си спечели „репутация” сред своите клиенти с липсата на качествен контрол, в частност проблеми при монтажа и довършителните работи, лошо монтирани предпазни колани и дори откъснати покриви по магистралите.
Без отдел за връзки с обществеността Тесла ефективно съсредоточи реакцията на клиентите и връзките с медиите върху собственото присъствие на Мъск в Twitter. Една „хладна глава” със сигурност би могла да направи чудеса в контролиране на ескалациите в социалните медии, особено като се има предвид непредсказуемото онлайн присъствие на Илон Мъск.
През април 2019 г. Мъск и Комисията за ценни книжа и борси на САЩ сключиха споразумение, което изискваше изпълнителният директор на Тесла да получава предварително одобрение за публикации в социалните медии. Но без PR екип, който да го подкрепи, новият служител със сигурност ще бъде изправен пред трудна битка.