Електрически танкер ще доставя конвенционално гориво на други кораби в Токийския залив. По проекта e5 работи консорциум от компании за корабоплаване и морски технологии.
Asahi Tanker е направил поръчка за първите два танкера, всеки с дължина 62 метра. Kawasaki Heavy Industries е проектирала задвижващата система на електрическия плавателен съд, съобщи GreenTech.bg.
Всеки 499-тонен кораб ще включва два набора от литиево-йонни батерии Orca ESS от 1740 кВтч, произведени от Corvus Energy, за общ капацитет от 3480 кВтч. Тези пакети ще задвижват двигателите на две 300-кВт устройства, осигуряващи круизна скорост от около 10 възела (19 км/ч).
E5 не само няма да произвежда вредни емисии, но и гладко работещите му електрически двигатели ще да създават по-малко вибрации и по-малко шум от традиционните двигатели, правейки условията на борда по-комфортни за екипажа.
Освен това, в случай на природно бедствие в района на Токийския залив, корабът може да доставя електричество на аварийните служби.
Понастоящем двата електрически танкера са в процес на изграждане от KOA Industry Co. и корабостроителницата Imura. Плановете предвиждат първият кораб да влезе в експлоатация някъде през следващата година, а вторият да го последва през 2023 г.
Ако може надписа под снимката да го оправите, че тези 499 килограма много малко ми се виждат. 🙂
Благодаря!