В условията на пандемия от Covid-19 над 30 милиона души по целия свят са получили достъп до дигитални умения с помощта на Microsoft. Компанията е надминала първоначалната си цел от 25 милиона, поставена миналия юни.
Сега Microsoft разширява ангажимента си, като през 2021 г. ще помогне на 250 000 компании да наемат нови служители въз основа на уменията им. От обявяването на инициативата през 2020 г. досега, в България повече от 27 000 души вече са се възползвали от ресурсите за изграждане на дигитални компетенции.
От публикация в официалния блог на Microsoft става ясно, че компанията удължава до края на 2021 г. достъпът до безплатни курсове LinkedIn Learning и Microsoft Learn и сертификати, които отговарят на 10 от най-търсените работни места. Следващият етап от инициативата поставя нова основа за икономика, базирана на уменията, чрез набор от инструменти и платформи, предназначени да свържат квалифицираните професионалисти, търсещи работа, с работодателите.
„През изминалата година видяхме как пандемията засяга най-тежко хора, които най-малко могат да го понесат”, казва президентът на Microsoft Брад Смит. „Ние затвърждаваме ангажимента си в LinkedIn и в Microsoft с нови усилия в подкрепа на по-приобщаващ пазар на труда, основан на умения, създавайки повече алтернативи, по-голяма гъвкавост и достъпни учебни програми, които ще позволяват по-лесно намиране на нова работа”, допълва той.
LinkedIn планира да помогне на 250 000 компании да наемат нови служители като ще предложи нови и съществуващи продукти в подкрепа на процеса. Компанията ще предостави също нови начини търсещите работа да покажат уменията си, а на работодателите ще даде нови инструменти да се свържат с кандидатите на база на техните компетенции. Тези средства включват:
• LinkedIn Skills Path e нов начин да се помогне на компаниите да наемат кадри на основа на уменията. Той обединява курсове LinkedIn Learning с оценка на уменията (Skill Assessments), за да помогне на подбора на кандидати по по-обективен начин – въз основа на техните доказани умения.
• Новите описателни и персонализирани функции на профила в LinkedIn ще помогнат на хората да споделят повече за себе си, кариерата и целите си по по-автентичен и ангажиращ начин. Това включва видео вариант на представянето или т.нар. „Cover Story”, който позволява на търсещите работа да покажат своите меки умения пред мениджъри, отговарящи за наемането на служители.
• Разширен достъп до графиката на уменията (Skills Graph) на LinkedIn ще помогне за създаване на общ език по отношение на уменията за отделни хора, работодатели, образователни институции и държавни агенции, като ще е от полза за подобряване на програмите за планиране, наемане и развитие на работната сила.
Microsoft включва всяка част от компанията, за да подпомогне работата на LinkedIn по изграждане на дигитални умения. Това се отнася и до Career Coach, приложение на Microsoft Teams, поддържано от LinkedIn. То предоставя персонализирани насоки за студентите във висшето образование, с помощта на които да се ориентират в кариерата си. Цялостният профил на студента се привежда в съответствие с тенденциите на пазара на труда.
„От доста време начинът, по който човек намира нова работа, е основан най-вече на позицията, която до момента заема, дипломата, която има и хората, които познава. Това започва да се променя. Служителите вече по-добре разбират и говорят както за уменията, които притежават, така и за уменията, от които се нуждаят. В същото време работодателите вече търсят не само тези познати изброени формални характеристики, а и уменията, които хора от често пренебрегвани общности притежават и могат да са от полза за съответната работа. Искаме да ускорим процеса на тази промяна”, споделя Райън Рослански, главен изпълнителен директор на LinkedIn.
От юни миналата година Microsoft и LinkedIn са помогнали на повече от 30 милиона души по целия свят да придобият нови дигитални умения. „Днес разширяваме ангажимента си и през 2021 г. ще помогнем на 250 000 компании да наемат хора на база на техните умения”, допълва Рослански.
Като част от тази инициатива, Microsoft работи в тясно сътрудничество с партньори с нестопанска цел, за да предостави цялостна подкрепа с менторство и възможности за създаване на професионални връзки на повече от 6 милиона потребители. Компанията обявява нова онлайн услуга, Career Connector, която цели да намери работа на 50 000 човека на позиции, използващи технологиите, през следващите три години.
Тази нова онлайн платформа ще се фокусира върху учащите, които са изградили уменията си чрез нестопанските и учебните партньори на Microsoft, с акцент върху жените и недостатъчно представените общности в технологиите.