Видеото – доказан маркетингов инструмент за соларния бизнес

Фотоволтаичната индустрия преживя безпрецедентно развитие през последните години
(снимка: CC0 Public Domain)

Видеоклиповете в интернет стават жизненоважна част от процеса на вземане на решение за купувачите на фотоволтаични системи. Това означава, че видеото онлайн предоставя уникална възможност за търговците на слънчева енергия и PV системи. Професионалният маркетинг специалист Рич Феола предлага няколко насоки за това как бизнесът да използва видеоклипове, за да стимулира бизнеса със соларни технологии.

Фотоволтаичната индустрия преживя безпрецедентно развитие през последните години. Бъдещето на слънчевите технологии остава обещаващо. Но като собственик на бизнес със соларни системи човек може да се чуди как да се възползва от разрастващия се пазар и как да достигне до клиентите при нарасналата конкуренция във всички онлайн платформи за реклама.

Видеоклиповете в платформи като YouTube стават жизненоважна част от „пътешествието” на купувача. Те предоставят уникална възможност за търговците на слънчеви технологии, отбелязва PV-Magazine. Платформата може да се използва, за да подкрепи бизнеса, като създава ексклузивно съдържание и информационни видеоклипове, които утвърждават фирмата като експерт в дадената област.

Видеото има потенциала да обяснява бързо и лесно стъпките, които потребителят изминава, възможностите и вариантите. Но най-хубавото е, че клиповете създават облик, имидж на дадената фирма: когато хората вземат решение да купят фотоволтаична система, те ще се обърнат към компанията, показала, че е експерт, комуто могат да се доверят.

Множество потенциални клиенти

Имаше време, когато платформи като Facebook предоставяха множество възможности за достигане до клиентите на много ниска цена. Но с течение на времето се видя, че и конкуренцията в социалните медии се увеличава. В последните години започна да настъпва драматична промяна. Вече хиляди слънчеви компании рекламират във Facebook. Драмата е, че те са много, а се целят в едни и същи пазари.

Излиза, че в даден момент може да има десетки и дори стотици реклами на соларни компании и те са насочени към една и съща база от потребители. Това не може да бъде ефективно решение в дългосрочен план.

Компаниите, които са прехвърили навреме маркентинга си в някоя видео-платформа (YouTube си остава най-добър избор, засега), отчитат, че бизнесът им започва да расте, докато други все още разчитат на Facebook за евтини кликове. Но защо точно YouTube е толкова успешен за търговците на слънчева енергия?

Платформата има повече от 1,9 милиарда потребители месечно. Обичайно тези, които обмислят да си инсталират фотоволтаика, са хора с известен уклон към технологиите; те са склонни да проучват, да търсят и сравняват, преди да вземат решение. Затова те четат, питат, „ровят” в YouTube и гледат образователни клипове, проучвайки възможностите, докато се почувстват достатъчно наясно какво и как трябва да направят.

Рекламите в YouTube създават оптимален баланс: те срещат такива „висококачествени клиенти” с доставчици, които са се прицелили в потребители, напредващи към вземането на решение.

Създаване на съдържание

Дигиталният пазар е наводнен от еднообразните компании във всеки сегмент. В подобна конкурентна среда малко от фирмите отделят време, за да обучават потребителската си база – в случая за тънкостите на слънчевата енергия.

Дадена компания може да се открои от конкуренцията, като разяснява стойността на инвестициите в слънчева енергия. По този начин тя може да намери „висококачествени клиенти”, готови и способни да харчат пари, с относително ясна идея какво искат – с други думи, до голяма степен готови за покупка. Това води до нарастване на бизнеса и увеличаване на маржа на печалбата.

Няколко теми, по които дадена соларна компания може да направи образователни видеоклипове, включват:

Намаляване на разходите за комунални услуги – какви са ползите от изграждане на фотоволтаична инсталация, как ни помагат да пестим пари, можем ли да печелим от подобна инсталация, как може да намали сметките;

Технологични особености – кои фотоволтаични панели за какви инсталации са подходящи, какво можем да правим чрез системите за мониторинг на соларния покрив, как да управляваме домашната батерия;

Намаляване на въздействието върху околната среда – как слънчевата енергия може да намали въглеродния отпечатък на дома, в какви сценарии дадено домакинство напълно може да се откаже от използването на изкопаеми горива.

Има много теми, които са добра основа за генериране на полезно, информативно съдържание. Възможностите са безкрайни и особено интересни са тези, които засягат „икономически” аспекти – такива като намаляване на сметките за енергия, предпазване на покрива и подсилване на неговата дълготрайност, повишаване на стойността на дома след инсталация на слънчеви панели и др.

Няколко видеоклипа не са достатъчни, казва Рич Феола. „Използвайте YouTube, за да създадете дълготрайна тенденция да правите стойностно съдържание”, препоръчва той. Потребителите обичайно търсят „малки хапки” информация, която могат да изгледат бързо и да разберат лесно. Препоръчително е да се създават видеоклипове в различни подкатегории, които държат зрителите ангажирани и ги подтикват да искат повече съдържание.

Създаването на поредица от видеоклипове също така може да помогне на компанията да се възползва от начина, по който работи YouTube: неговите алгоритми за препоръчване са създадени за популяризиране на сходно съдържание. Това е отлична възможност. След като зрителят е гледал дадено видео, може да му бъде поднесено още едно от собствената образователна поредица.

„Създавайки поредица от видеоклипове, за Вас е по-вероятно да задържите вниманието на зрителя, щом той открие първото Ви видео”, казва маркетинговият специалист.

Призив за действие

Ако видеоклиповете са хубави, хората ще ги харесат. Не е трудно да бъдат поканени да се абонират за видео-канала на фирмата. Най-вероятно, ако са харесали съдържанието, те на драго сърце ще се абонират.

Фирмата може да подкани посетителите и да коментират под видеото. Това ще даде полезна обратна връзка з бизнеса.

Разбира се, с призивите за действие трябва да се внимава. Покани от вида „купете си от нас” отдавна не вършат работа и отблъскват посетителите.

Накратко, образоването на клиентите за ползите от соларната енергия чрез видео е отлична маркетингова стратегия и дава база за ценни взаимодействия, обобщава Феола. Предоставянето на качествено съдържание асоциира името на фирмата с надеждност, експертиза, доверие.

Коментар