Facebook въвежда нов инструмент за управление на коментарите под публични публикации, който дава на потребителите по-голям контрол върху съдържанието, което споделят в своя нюзфийд.
Чрез падащо меню с няколко опции потребителите вече имат опция да контролират коя част от аудиторията може да коментира дадена публична публикация, съобщиха от социалната мрежа.
Когато регулират коментиращата аудитория, потребителите могат допълнително да контролират дискусията под публичните си постове и така да ограничат потенциално нежеланите интеракции.
Публичните личности, създателите на съдържание или брандовете също могат да изберат да ограничат аудиторията, коментираща публичните им публикации, за да се чувстват в безопасност и да участват в по-съдържателни разговори с общността си.
През октомври Facebook улесни сортирането и разглеждането на нюзфийда, като като осигури на потребителите по-голям контрол върху съдържанието, което виждат. Стартира функцията Favourites (Любими) – нов инструмент, чрез който потребителите могат да контролират и приоритизират публикациите от приятелите си и страниците, които са най-важни за тях.
Чрез нея всеки има възможност да избере до 30 приятели и страници, които да включи в своя списък, като така публикациите им ще се показват по-нагоре в нюзфийда и могат да бъдат разгледани и чрез отделен филтър. Хората, които често използват функцията, ще открият в лентата за филтриране на новините във фийда – ново меню в горната му част.
Лентата за филтриране (The feed filter bar) предлага по-лесен достъп и до най-скорошните новини, като улеснява превключването между алгоритмично подреждане на фийда и хронологичното сортиране, при което първи се показват най-новите публикации.
Скоро потребителите на приложението за Android ще имат достъп до лентата за филтриране на новините, като същата функционалност ще бъде тествана и в приложението за iOS през следващите седмици.
Независимо от това колко често ги използват, потребителите могат да намерят функциите Most recent (Скорошни) и Favourites (Любими) в менюто с преки пътища (Shortcuts menu).
Пакетът от функции на Facebook за контролиране на това, което потребителите виждат в своя нюзфийд, включва още инструменти като Snooze (функция, при която временно можете да скриете публикации от даден човек, страница или група) и опцията за изключване на политическите реклами.
Facebook показва също препоръчани публикации в потребителския нюзфийд, идващи от страници и групи, които могат да представляват потенциален интерес за потребителите. Тези предложения са базирани основно на фактори като ангажираност с публикации, свързани теми и местоположение.
Освен това Facebook вече предоставя и повече контекст около съдържанието, което предлага, разширявайки секцията си „Защо виждам това?”. Потребителите ще могат да кликнат върху публикациите от приятели, страници и групи, които следват, както и върху публикациите, които Facebook им предлага, и да получат повече контекст защо се показват във фийда им.