Американски правителствен комитет определи YouTube Kids като купчина „от безразборно потребителско съдържание”. В писмо до изпълнителния директор на YouTube Сюзън Войчики подкомитетът на САЩ по икономическа и потребителска политика заяви, че платформата е пълна с „неподходящо… силно комерсиално съдържание”.
Google стартира YouTube Kids през 2015 г. като безопасно място за децата, където те могат да гледат „подходящо” съдържание. Оттогава досега YouTube твърди, че работи усилено, за да осигури „обогатяващо” и „образователно” съдържание за децата. То трябваше да е защитено, безопасно, добре контролирано, адекватно за различните възрасти.
„Направихме значителни инвестиции в приложението YouTube Kids, за да го направим по-безопасно и да предлагаме по-образователно и обогатяващо съдържание за деца въз основа на принципи, разработени с експерти и родители”, обясни говорител на компанията, цитиран от BBC.
От държавния орган обаче са на друго мнение. Според комитета, някои видеоклипове изглежда „отвличат [вниманието на децата] към скрити маркетингови и рекламни послания с продуктово позициониране от влиятелни сред децата личности”.
В писмото на комисията се твърди, че изследователски екип, ангажиран от органа, „е установил, че само около 4% от видеоклиповете имат висока образователна стойност”. Голяма част от останалото съдържание e с ниско качество, като например разопаковане на играчки и видеоклипове на хора, които играят видеоигри.