Десетки служители на британската Пощенска служба са се озовали в затвора не заради извършени от тях престъпления, а заради бъг в софтуера на службата, който ги е изкарал виновни. Сега присъдите им бяха отменени. Животът на хората обаче е съсипан. Пощата призна, че това е най-голямата съдебна грешка в Обединеното кралство.
През последните 20 години служителите на Пощенската служба в Обединеното кралство работят със софтуер, наречен Horizon, който е имал фатален недостатък: грешки, заради които излиза, че редица служители са откраднали крупни суми – по няколко десетки хиляди британски лири. Зад решетките са попаднали 39 души, съобщи The Verge.
Въздействието върху тези служители е огромно: според BBC, някои са загубили браковете си и децата си. Една служителка, изкарана виновна заради софтуера, е била лишена от правото да вижда децата си в продължение на девет месеца, докато е била в затвора заради невярно обвинение, че е откраднала 59 000 лири. Тя е загубила и възможност за работа поради наказателната си присъда.
Друга жена пък е била пратена в затвора, докато е бременна. Времето, което тези жени и други като тях са прекарали в затвора, не може да бъде върнато обратно. И всичко това заради бъг в софтуера.
Има данни, че един от осъдените се е самоубил, след като компютърната система показала, че е откраднал почти 100 000 лири. В рамките на няколко месеца неговият заместник също се оказал „крадец”. Някои от набедените служители са се опитали да се спасят, залагайки къщите си и плащайки със собствени пари за компенсиране на липсващите суми.
Присъдите на 39-те служители бяха отменени, след като други шестима бяха оневинени през декември. Сега Пощенската служба работи и за финансово обезщетяване на хората, попаднали погрешка в затвора заради софтуера. По-рано, през 2019 г., пощата обезщети 555 ищци и им плати щетите, а също така създаде система за изплащане на компенсации на други засегнати служители. До момента, според BBC, са подадени над 2400 искания.
Сега бъгавият софтуер ще бъде бъде заменен с ново, облачно решение. Наред с това службата ще работи съвместно с правителството, за да компенсира по-добре служителите, засегнати от дефектите на Horizon.
Случаят бе определен като „най-голямата съдебна грешка, която Обединеното кралство някога е виждало”. Премиерът Борис Джонсън нарече случая „ужасяваща несправедливост”.
И докато някои от засегнатите изглеждат доволни от парично споразумение като обезщетение и изчистване на имената им, други настояват за пълно публично разследване на случая.
Ползвали са продукти и услуги от Microsoft, за това е така. dot NET, C#, TypeScript ASP NET, IIS web server, Windows, MS SQL database server, Power Shell, Basic Scripts.
За проблеми със системата за първи път съобщава Алън Бейтс, под-началник на пощата в Крейг-и-Дон , около 2000 г. [15] Той докладва за притесненията си пред Computer Weekly през 2004 г., който най-накрая събра достатъчно доказателства, за да ги публикува през 2009 г. [16] През септември 2009 г. Бейтс и други създадоха предизборна група по въпроса „ Алианс за справедливост за под-ръководителите“ (JFSA). [17] [18]
Първоначално разследване на Post Office Ltd редактиране
Първоначалното разследване първоначално не успя да открие причината за проблемите. В резултат на това през 2012 г. беше привлечена независима разследваща фирма Second Sight, която проведе отделно, независимо разследване. [1] [17] По това време Паула Венълс стана главен изпълнителен директор на пощата. [17]
Доклад за втори поглед редактиране
През юли 2013 г. Post Office Ltd призна (след междинен преглед от Second Sight), че софтуерни дефекти с Horizon наистина са се появили, но системата е ефективна. [1] Прегледът откри проблеми през 2011 и 2012 г., когато Post Office Ltd откри дефекти, причинили недостиг до £ 9 000 в 76 пощенски клона. [1] Обаче повече от 150 под-ръководители продължават да повдигат проблеми със системата, за която те твърдят, че по погрешка ги е задължила с десетки хиляди лири и че в някои случаи те са загубили договорите си или са отишли в затвор. [1] [19]
Докладът – който беше третиран като поверителен – описва системата Хоризонт като, в някои случаи, „неподходяща за целта“. [19] [20] Водещият изследовател на Second Sight твърди, че има около 12 000 неуспехи в комуникацията всяка година, със софтуерни дефекти в 76 клона и стар и ненадежден хардуер. [10] Според доклада системата не е проследявала пари от лотарийни терминали , продажби на данъчни дискове или банкомати – и първоначалното разследване на Post Office Ltd не е търсило причината за грешките, а е обвинило под-ръководителите на кражба. [19] Докладът беше отхвърлен от пощата. [21]То обаче беше изтеглено в Би Би Си през септември 2014 г. В статията на Би Би Си за доклада се казва също, че обучението по системата не е достатъчно добро, че „оборудването е остаряло“ и че „спирането на тока и комуникационните проблеми влошиха нещата“. [19]
След това Post Office Ltd влезе в посредничество със засегнатите под-ръководители.
До декември обаче депутатите разкритикуваха Post Office Ltd за начина, по който се справяха с исковете на поддиректорите, а 140 от засегнатите оттеглиха подкрепата си за схемата за посредничество, управлявана от Post Office.
От 144-и депутати са се свързали от под- ръководителите по въпроса, а Джеймс Арбутнот , депутатът, водещ по въпроса, обвини организацията в отхвърляне на 90% от заявленията за медиация.
Post Office Ltd заяви, че твърденията на Arbuthnot са „за съжаление и изненадващи“. [22] Arbuthnot освен това твърди, че Post Office Ltd е „двуличен
Хоризонт“ беше въведен през 2000 г. и от този момент нататък необясними несъответствия и загуби започнаха да се отчитат от под-ръководителите.
Пощата твърди, че „Хоризонт“ е „стабилен“ и че нито един от недостатъците или несъответствията в сметките на клонове на под-ръководителите не се дължи на проблеми, причинени от „Хоризонт“.
Под-ръководителите на пощите, които не желаят или не могат да компенсират липсите, понякога са преследвани (от вътрешния екип на прокуратурата на Пощата) за кражба, фалшиво счетоводство и / или измама.
Това беше направено само на ИТ доказателства, без доказателство за престъпни намерения.
Въпреки това, някои под-ръководители бяха успешно убедени от техните собствени адвокати да се признаят за виновни в невярно счетоводство, след като им беше казано, че пощата ще отмени обвиненията за кражба.
След като Пощенската служба има наказателна присъда, тя ще се опита да осигури заповед за Закона за доходите от престъпления срещу осъдените под-ръководители на пощите, като й позволи да запорира активите им и да ги фалира.
Според съобщения в пресата тези действия на пощата са причинили загуба на десетки работни места, фалит, развод, необосновани присъди в затвора и едно документирано самоубийство
Horizon е компютърна система, използвана от част от пощенски услуги на Обединеното кралство, Post Office ООД .
През 2013 г. системата e използвана от поне 11 500 клона и обработва около шест милиона транзакции всеки ден
Този пример само показва как дори в страна като Великобритания, обикновения човек могат да го мачкат и манипулират без той да може да докаже, че е невинен! Същото вероятно може да се случи във всяка държава по света. Службите и медиите работят за властта, но обикновения човек е от другата страна на барикадата. Това води до разделение в обществото и изкривяване на т.н. “демокрация”.
Общите постъпления светят червено при iT дето е дописал редовередове в базата дани със фиктивни постъплния , а не при директора които е на ски в швейцаря и не знае как се пуска комп.
На края на годината шефа на локалния офис доплаща сума и така 20 години.
IT му се услаждат и удря с по-големи суми.
Малко жълтее тъз новинкъ. За да си взел пари, освен че липсват в базата данни, нали все пак трябва да са дошли кеш или по банков път отнякъде в джоба. 100 хил лири да изчезнат от целият паричен поток без да се забележи и да разчитат само на данни от тия компове. Или ако общите парични постъпления са по-малко от това което се води откраднато … И в тези дни все още се разчита на паралелни хартиени документи, фактури, квитанции
Бяла якичка в IT на Post Office Ltd с административна права да добавя записи в базата дани е откраднал 130мил лири(2400офиса*60000лири).
Минус ред запиc сочи че дължи локалният офис като подател.
Плюса ред запис сочи да се плати на роднина на IT като получател.
Някоя бяла якичка е крала и писала да ги връща персонала,обаче понеже е роднина на борис ще покрият случая и ще платят данъкоплатците.
Само като видиш кръглите суми 59000 и 100000 лири ти става ясно че ги е натискал пръст.