Китай въвежда „среднощен патрул” за децата-геймъри

Мобилните игри са много по-популярни в Китай, отколкото на Запад
(снимка: CC0 Public Domain)

Китайският гигант Tencent обяви, че въвежда лицево разпознаване, за да се справи с тенденцията децата да играят компютрите между 22:00 и 08:00 часа.

Технологията „среднощен патрул” ще спре „хватките”, заобикалящи забраната, наложена от правителството през 2019 г., за среднощно играене от страна на деца, съобщи BBC. Целта е да се ограничат сумите, които младите геймъри биха могли да похарчат за транзакции в игрите.

Забраната изисква от геймърите да се регистрират със своите официални лични документи, които пък са свързани с национална база данни. Децата обаче използват профилите и личните карти на родителите си, за да могат да играят в късните часове.

С новата технология обаче всеки, който играе за определен период от време вечер, ще трябва да сканира лицето си, за да докаже, че е възрастен.

Tencent започна да тества системата през 2018 г. Сега тя съвсем официално ще обхване над 60 от популярните игри, предлагани от фирмата.

Много от хитовите заглавия на Tencent са написани за телефони – мобилните игри са много по-популярни в Китай, отколкото на Запад. Затова лицевото разпознаване е по-лесно приложимо – чрез камерата на телефона.

През 2018 г. Световната здравна организация официално призна зависимостта от игрите за болест. В някои страни вече се прилагат програми за лечение на вманиачаването по игри – състояние, разглеждано като „рядко заболяване, засягащо само малка част от хардкор геймърите”.

Коментар