Бил Гейтс финансира проект за алтернатива на месото

Томас Джонас, CEO на Nature’s Fynd, показва продукт, който се счита за алтернатива на месото
(снимка: Nature’s Fynd)

Напоследък все повече хора се отказват от животинските продукти. Някои по здравословни причини, други по етични съображения, а трети заради спасяването на планетата. Ето защо нараства нуждата от алтернативни източници на протеин.

В отговор на търсенето известни предприемачи и личности като Бил Гейтс, Джеф Безос и Ал Гор спонсорират компания, която произвежда гъбена храна от горещите извори на Националния парк Йелоустоун, става ясно от публикация на CBNC.

Марк Козубал, създателят на Nature’s Fynd и главен учен в компанията, преди това е изследвал екстремофили (организми, които могат да живеят в екстремни условия на околната среда) в Националния парк Йелоустоун. Веднъж той събира проби от микроорганизми от горещ извор и ги използва като основа за нов източник на храна.

Компанията твърди, че нейните продукти, базирани на микроорганизъм “Fusarium strain flavolapis”, съдържат всички 20 аминокиселини и 50 процента повече протеини, отколкото тофу. Това е повече от достатъчно за хората на веганска диета.

Nature’s Fynd е основана през 2012 г. и оттогава е привлякла финансиране в размер на 158 милиона долара. Един от спонсорите е Breakthrough Energy Ventures – фонд, воден от Бил Гейтс. Компанията също така получи финансова подкрепа от НАСА, Министерството на земеделието на САЩ (USDA) и Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA).

Методът за ферментация, разработен от Nature’s Fynd, превръща гъбичките в източник на храна „без слънце, дъжд или почва”. Само за няколко дни влакната растат и се преплитат, за да образуват постелка с текстура, подобна на мускулните влакна, поясняват от компанията.

След това полученият продукт, наречен Fy, може да се превърне в твърдо вещество, течност или прах. Nature’s Fynd твърди също, че Fy може да бъде създаден в космоса, което обяснява интереса на НАСА към разработката.

Коментари по темата: „Бил Гейтс финансира проект за алтернатива на месото”

1. :o)

По смешно нещо скоро не бях чел 🙂

“Напоследък все повече хора се отказват от животинските продукти. ”

Планетата има огромен проблем с нарастването на популацията от човешки мравки.
    Най-вече в страните с авторитарни, тоталитарни режими , масова бедност , мизерия и глад.
    И като не могат да се справят с този проблем, сега ще ми говорят за изкуствено месо 🙂

2. Anonymous

Разбирай: истинските пържоли за богатите, имитацията за бедните. Както във всяко нещо. Как ще се пробута всичко това на хората? Като се пишат подобни на тази статии, които обясняват колко cool, eko, етично, яко, и т.н.