Пазарът на лаптопи опроверга скептиците

Над 65 милиона лаптопа са доставени на световния пазар в периода април-юни 2021
(снимка: CC0 Public Domain)

Не се оправдаха опасенията на някои участници на РС пазара за спад в търсенето на лаптопи през второто тримесечие на годината. Доклад на Strategy Analytics сочи точно обратното – периодът април-юни носи ръст в продажбите на ноутбуци.

През второто тримесечие на световния пазар са доставени 65,6 милиона мобилни компютъра, което е с 15% повече спрямо същия период на миналата година, но и спад от 4% в сравнение с първото тримесечие, според данните на Strategy Analytics.

Ако по-рано подкрепата за пазара на лаптопи се осигуряваше главно от индивидуални купувачи и сектора на образованието, сега първо място по покупателната активност заемат бизнесът и корпорациите, които подновяват своя компютърен парк.

Lenovo е начело на лаптоп пазара с 24% дял и ръст от 14%, следвана от HP Inc. с процент по-малко и ръст от 11%, а трета е Dell, която контролира 16% от доставките през тримесечието с ръст от 26%.

На четвърта позиция е Apple с ръст от 21% и 8% дял от пазара. Acer затваря челната петица, увеличавайки доставките си с 45%, което ѝ отрежда 8% от пазара.

Коментар