Бизнесът се подготвя за „голямото завръщане”

„Отличник” е всеки, който е здрав, и всяка компания, която продължава да функционира и подобрява резултатите си, казва Светлозар Петров
(снимка: личен архив)

Бизнесът има планове и се подготвя за много варианти след локдауна, включително „голямото завръщане” към офисен или поне хибриден режим на работа, коментира ситуацията Светлозар Петров, управител на JobTiger.

„Друг е въпросът дали то [завръщането] ще се осъществи сто процента, дали няма да продължи практиката на хоум офиса и работа на смени в офиса, за да се поддържа сплотеността на екипите. Такова развитие е доста вероятно. Тогава ще се промени и разбирането за работното място – то няма да е постоянното място на човека, а само бюрото, което използва при своето посещение в офиса”, каза мениджърът.

При всички случаи „завръщането” ще бъде най-рано в края на лятото. Предвид очакваната трета вълна и бавния старт на ваксинирането, по-ранен етап за завръщане изглежда нереалистичен, смята Петров.

Според него, отражението на локдауна в различните компании е различно. Даже фирми от един бизнес сектор и с подобна дейност са засегнати и се справят различно. „Ако можем да направим някакво заключение, то е, че сме във време на изпитания и по-голямата част от бизнеса трябва тепърва да покаже жизнеспособността си, да оцелее. Как ще се справят сега компаниите, ще е определящо за бъдещето им”, заяви управителят на JobTiger.

„Личното ми мнение е, че хората са най-важното нещо в една компания и сега е моментът мениджмънтът да работи със служителите, за да постигне максимална мотивация, гъвкавост и ефективност. Който се справи, ще успее”, каза Петров.

По неговите думи, поддържането на мотивацията и ангажираността в условия на изолация не е лека задача, но бизнесът се справя все по-добре. Тук отново няма генерална рецепта, всеки трябва да намери индивидуално решение.

„Има, разбира се, общи насоки, които да са от полза. Като например да се поддържа по-интензивна и разчупена комуникация, която да замести неформалното общуване в офиса. Но отново всяка компания сама решава какво и колко в зависимост от особеностите на работата и главно – от хората в компанията”, допълни Петров.

Пример за „отличник”, според него, е всеки, който е здрав, и всяка компания, която продължава да функционира и да подобрява резултатите си. „Очаквам да започнем да виждаме „новото нормално” след септември, така че думата на тази година ще е изчакване. Нека се възползваме, за да станем по-добри и по-гъвкави в работата си и да сме готови за бъдещето, каквото и да е то”, заключи Светлозар Петров.

Коментари по темата: „Бизнесът се подготвя за „голямото завръщане””

добавете коментар...

  1. :o)

    ****общи приказки…това прочетох аз
    никой си няма никаква идея кога ще отварят, кога ще затварят, кога ще отпускат и кога ще затягат, ама *** прогнозирал завръщане на база на 1000 АКО-та???

  2. Anonymous

    Ще се завръщате ама как като бизнесите са сринати…

Коментар