TechNews.bg
АктуалноНовиниСигурност

Бумът на е-атаките покрай Covid повишил уменията в ИТ сигурността

ИТ специалистите имаха ключова роля в подпомагане на организациите в условията на Covid-19
(снимка: CC0 Public Domain)

Новата генерация предизвикателства пред ИТ сигурността по време на пандемията предложиха на ИТ екипите уникална възможност да развият своите умения в областта на киберсигурността, сочи нов доклад. Освен до подобряване на квалификацията, това е довело и до нарастване на мотивацията и амбициозността на ИТ екипите.

По-голямата част от ИТ екипите по света се се сблъскали с рязко увеличаване на кибератаките (85%) и по-голямо натоварване в областта на сигурността (87%) през 2020 г. Това е резултат от бума на пандемията и стремежа на кибернападателите да използват актуалната тема. Това обаче е довело и до подобряване на знанията и уменията на ИТ специалистите. Въпреки трудностите и предизвикателствата, породени от пандемията, над половината от тях са категорични, че моралът им се е повишил през 2020 г.

Увеличаването на кибератаките по време на пандемията е повлияло на уменията в сферата на ИТ сигурността във всички индустриални сектори, обхванати от проучването на Sophos, данни от което публикува SecurityBrief. Положителната тенденция обхваща образованието (83%), търговията на дребно (85%) и здравеопазването (80%). В проучването са анкетирани 5400 лица, вземащи решения в областта на ИТ в средноголеми организации в 30 страни от Европа, Америка, Азиатско-Тихоокеанския регион и Централна Азия, Близкия Изток и Африка.


„ИТ специалистите изиграха жизненоважна роля в подпомагането на организациите да продължат напред въпреки ограниченията, наложени заради Covid-19. Освен всичко друго, това е позволило на образователните институции да мигрират обучението онлайн, на търговците на дребно – да преминат към онлайн бизнес, на здравните организации – да предоставят цифрови услуги и грижи при изключително трудни обстоятелства,“ коментира Честър Вишневски, главен изследовател от Sophos.

[related-posts]

В крайна сметка ИТ екипите в тези сектори са успели да гарантират, че публичните субекти могат да продължат да предоставят базовите услуги, които се очакват от тях.

Факт е, че промените се случиха с голяма скорост, при ограничени оборудване и налични ресурси и въпреки надигащата се вълна от кибератаки. „Да се каже, че нещата вероятно бяха доста стресиращи за повечето IT екипи, би било подценяване,“ добави Вишневски.

В крайна сметка проучването показва, че в много случаи нововъзникналите предизвикателства са създали не само по-висококвалифицирани, но и по-мотивирани и амбициозни ИТ екипи.


Основните констатации от проучването сред екипите за ИТ сигурност сочат, че:

Изискванията към ИТ екипите са се увеличили, тъй като технологиите се превърнаха в ключов фактор за дистанционна работа и „хибридна“ организация. Общото натоварване на при ИТ се е увеличило с 62% при ИТ екипите, но с 66% в сферата на киберсигурността;

Злонамерените играчи бързо са се възползвали от възможностите, предоставени от пандемията: 60% от ИТ екипите съобщават за увеличаване на броя на кибератаките, насочени към техните организации, а 65% споделят, че атаките са твърде усъвършенствани, за да могат собствените ИТ екипи да се справят самостоятелно;

Повишеното натоварване в областта на сигурността и увеличаването на броя на кибератаките са позволили на ИТ екипите да развият своите умения и знания в сферата на виртуалната защита. 72% от ИТ екипите са разгърнали способността си да надграждат своите умения и знания за киберсигурността. По всяка вероятност голяма част от това професионално развитие е свързано с неформалното обучение на работното място – ново знание, придобито, когато екипите се справят с усъвършенствани заплахи и атаки, както и с нови технологии и изисквания за сигурност, често под силен натиск и бидейки отдалечени от обичайното си място на работа. В световен мащаб търговията на дребно е секторът, който е показал най-голяма способност да повиши уменията и знанията за киберсигурност (77%), следван от образованието (75%);

Съвместното срещане и справяне с предизвикателствата повишава морала на екипа. Повече от половината (59%) от анкетираните ИТ екипи в проучването са заявили, че „моралът на екипа се е увеличил през 2020 г“. В много случаи мотивацията изглежда се съобразно по-голямото натоварване и по-интензивните атаки. В глобален мащаб има тенденция жертвите на рансъмуер да са значително по-склонни да преживеят повишаване на морала на екипа. Констатациите показват, че споделената цел, чувството за ценност и съвместното преодоляване на трудности спомагат за засилването на чувството за взаимност и повдигането на духа на ИТ екипите;

Преживяното през 2020 г. подхранва амбициите за формирането на по-големи ИТ екипи и използването на усъвършенствани инструменти като изкуствен интелект в бъдещите технологични стратегии. Цели 86% очакват AI да им помогне за справянето с нарастващия брой и увеличаващата се сложност на киберзаплахите. Това може да се дължи отчасти на факта, че 65% от ИТ екипите смятат, че кибератаките вече са твърде усъвършенствани, за да може вътрешният екип да се справи самостоятелно.

още от категорията

Съюзи на кибербанди довели до скока в престъпността

TechNews.bg

Когато сме на прицел: какво прави дигиталният щит на А1

TechNews.bg

Бизнесът ще помага за изграждане на националната система за киберсигурност

TechNews.bg

България започва реализация на национална система за киберсигурност

TechNews.bg

SOC като услуга се оказва спасение за малкия и средния бизнес

TechNews.bg

17 000 души са засегнати от хакването на Nikkei

TechNews.bg

1 коментар

Master 17/09/2021 at 12:16

Видяхме какво стана с Преброяване 2021

Отговор

Leave a Reply to Master