Японската корпорация Toshiba обяви нова бизнес стратегия, която включва план за разделяне на три компании. Това ще бъде нещо като „основен ремонт” на конгломерата.
Очаква се трите предприятия да се съсредоточат върху три групи дейности на компанията: инфраструктура, устройства и чипове памет, според източници, на които се позовава публикация на KyodoNews.
Разделянето на гиганта, чиято история се простира един век назад във времето, би трябвало да рационализира бизнес-дейностите и да успокои акционерите, недоволни от слабите усилия за стимулиране на растежа и корпоративната стойност.
Toshiba има различни бизнеси, като се започне от системи за ядрена енергия и асансьори и се стигне до твърди дискове и полупроводникови продукти. През фискалната 2020 г., приключила през март, фирмата отчете приходи от над 3 трилиона йени (26 милиарда долара).
Поддържането на толкова различни бизнеси под шапката на една-единствена компания има своите ползи, но финансовите пазари са склонни да оценяват конгломерата на по-малко от сумата от различните му бизнеси.
За решението за разделяне на Toshiba влияние имат и взаимодействията на компанията с японското правителство и сътресенията, породени от тези взаимоотношения.
Toshiba претърпя мащабно преструктуриране през последните години, измествайки фокуса на бизнеса си от потребителската електроника, което ѝ оформи образ на играч в света на инфраструктурните технологии и възобновяемата енергия.
Фирмата продаде своя телевизионен бизнес на китайската Hisense Group, а звеното за бяла техника – на китайската Midea Group Co. Поделението за компютърни технологии, известно с лаптопа Dynabook, беше продадено на Sharp Corp.