Португалският парламент прие нови трудови закони, за да даде на работниците по-здравословен баланс между професионалния и личния живот и да привлече повече „дигитални номади” в страната.
Според новите норми, работодателите могат да бъдат наказани за контакт със служители извън работното време, съобщи Vice. С други думи, вече е незаконно шефът да звъни или изпраща съобщения на служителите си след края на смяната им.
Законът, одобрен в петък, идва в отговор на популяризирането на дистанционната работа в резултат на коронавирусната пандемия, подчертават от правителството на Португалската Социалистическа партия.
Съгласно новите правила, работодателите могат дори да бъдат наказани за контакт със служители след работа. Освен това те ще бъдат принудени да плащат за увеличените разходи в резултат на работа от вкъщи – като например да покриват сметките за газ и ток.
Ще бъдат въведени допълнителни правила за подпомагане на дистанционно работещите, като например забрана на работодателите да наблюдават служителите си у дома и гарантиране, че те трябва да се срещат с шефа си на всеки два месеца, за да се преодолеят негативите от изолацията.
Не всички закони, предназначени да помогнат на дистанционно работещите, преминаха през парламента. Така нареченото „право на прекъсване” – закон, който дава на служителите възможността да изключват работните си устройства – не беше одобрено.
„Работата от разстояние може да донесе „промяна на играта”, ако се възползваме от предимствата и намалим недостатъците ѝ”, каза министърът на труда и социалното осигуряване на Португалия Ана Мендес Годиньо по време на технологичната конференция Web Summit в Лисабон миналата седмица.
„Ние считаме Португалия за едно от най-добрите места в света за дигиталните номади и отдалечените работници, искаме да ги привлечем в Португалия”, добави министърът.
когато на един работодател му измислиш ЗАКОН, той веднага започва да търси начини
да го заобиколи…Ще премести фирмата в Испания…ще накара служителите да се разписват че уж идват в офиса, ще им приспада от заплатите допълнителните разходи
и мноооого други неща 🙂
Бизнеса не обича да му налагат законови начини да плаща повече на служителите си 😉