Жените са по-склонни да „изменят реалността” във Viber

Viber, добавена реалност, AR филтри, месинджъри, топ
(снимка: Rakuten Viber)

Над 7,3 милиона потребители са използвали филтрите с добавена реалност на Viber за снимки, видеоклипове или GIF файлове, генерирайки повече от 50 милиона заснемания през 2021 година, съобщи разработчикът на популярния месинджър.

Оказва се, че жените са много по-склонни да „изменят реалността” с помощта на AR филтри – те са 46% от месечните активни потребители на Viber и представляват 56% от ползвателите на новата функция. Те също са по-склонни от мъжете да заснемат и изпращат снимки, видео и Gif-ове.

59% от жените, използващи AR филтрите, заснемат мултимедия, а 30% от тях я изпратят, докато 55% от мъжете запечатват моменти с добавена реалност, но само 27% от тях ги изпращат, сочи статистиката.

Кои филтри обаче се открояват? Според данните, „Cartoon Face” (Анимирано лице), което прави големи очи и дълъг език върху изображението, е най-популярният филтър за всички страни.

Всички модни списания наложиха червената коса като тенденцията за 2021 г. и тя се прехвърли и във Viber, с филтъра „Red Head” (Червена коса). Той дава на потребителя така модерната дълга червена коса и се класира на второ място по популярност.

На трето място е филтърът „Halloween Elements” (Хелоуин елементи), който поставя зловеща маска върху лицето. „Tiger Lens” (Тигър) – филтър, създаден в партньорство със Световния фонд за дивата природа (WWF), също е много популярен, а в някои региони използването му доведе  до дарения за WWF.

Над 7,3 милиона потребители са използвали филтрите с добавена реалност на Viber
(снимка: Rakuten Viber)

Резултатите показват, че не само най-младите обичат да използват AR филтри за своите съобщения. Възрастовата група 30-40 г. съставя най-големия сегмент от потребители на филтрите (23%), следвана от хората между 40 и 60 г. (18%). Потребителите под 17 години представляват 13% от всички използващи филтри.

Българското кино е на почит не само на големия екран, но и във Viber, показват резултатите за използването на локалните филтри на приложението. Близо 600 хиляди потребители в страната, са се забавлявали с култовите реплики от филми, които оживяват в AR пространството на Viber.

Филтър играта, в която потребителите се опитват да направят бабите си щастливи, преяждайки с традиционни ястия от безкрайна маса, е вторият най-хитов филтър от локалното портфолио на компанията, който е използван от 250 хиляди потребители през първия месец от лансирането си в страната.

По повод празниците, Viber стартира и специална селекция филтри – от сладки елени и забавни шейни до красиви ледени кралици, за да направи почивните дни още по-забавни. Те се виждат при отваряне на камерата в приложението и натискате на иконата „призрак”.

Коментар