Xiaomi поде инициатива за стандарти в IoT сигурността

IoT индустрията в момента няма общ стандарт за сигурност, насоки за такъв предлага Xiaomi
(снимка: CC0 Public Domain)

Китайският производител на електроника Xiaomi обявя насоки за киберсигурност на потребителския интернет на нещата. Компанията представи документа като „ръководство за глобални стандарти за IoT”. Същевременно Xiaomi съобщи, че нейната меш система AX3000 е получила сертификат BSI IoT Kitemark  от британския институт за стандарти.

Ръководството цели да защити сигурността и поверителността на потребителите с набор от изисквания за хардуера, софтуера и комуникацията на устройствата. Документът разглежда също изисквания за сигурност и поверителност на данните, вкл. сигурност на комуникацията, удостоверяване и контрол на достъпа, сигурно зареждане, изтриване на данни и т.н. Това е базова линия за сигурност, която всички смарт устройства на Xiaomi трябва да следват.

Според Xiaomi, потребителската IoT индустрия в момента няма общ стандарт, който може да бъде приложен публично. Сега участниците на пазара могат да използват това ръководство, за да избегнат някои основни рискове и да подобрят възможностите за сигурност и защита на поверителността на своите IoT продукти.

Компанията издаде новия „гайдлайн” за сигурността, след като Британската институция за стандарти (BSI) потвърди, че Xiaomi Mesh System AX3000 е получила сертификат BSI IoT Kitemark. Това означава, че базовата линия за киберсигурност на потребителското IoT устройство е съгласувана във висока степен с международните стандарти за IoT сигурност, поддържани от BSI.

„Свързаните устройства могат да донесат огромни ползи за обществото, но е наложително на тяхната функция и сигурност да може да се вярва през целия им живот”, коментира Дейвид Мъд, директор по сертифициране на глобални цифрови и свързани продукти на BSI.

По-рано Xiaomi получи BSI Kitemark за устройствата Mi 360° Home Security Camera 2K и Xiaomi Home App. Компанията развива потребителска AIoT платформа, която към ноември 2021 г. е свързала повече от 400 милиона устройства, с изключение на смартфони и лаптопи, и има над 8 милиона потребители по целия свят с 5 или повече устройства на марката.

Коментар