Ръстът на ТВ пазара стихна от по-високите цени

Оскъпяването на телевизорите е един от факторите за спад в продажбите
(снимка: CC0 Public Domain)

Спад в глобалните доставки на телевизори през 2021 г. регистрираха анализаторите от TrendForce. Световният пазар възлиза на 210 милиона телевизора през миналата година, което е с 3,3% по-малко от 2020 г., когато доставките бяха на ниво от 217 милиона бройки.

Сред факторите, допринесли за негативната динамика, анализът сочи забавянето в разпространението на Covid-19 в Европа и САЩ през втората половина на 2021 г. На този фон държавите започнаха да се връщат към нормалния си живот, а стимулиращите мерки, свързани с пандемията, престанаха да се прилагат, което доведе до намаляване на търсенето.

В допълнение, нарастващите цени на материалите и по-високите разходи за доставка покачиха себестойността на телевизорите и принудиха водещите производители да повишат цените на дребно.

Въпреки че ТВ бизнесът се надяваше на традиционно силните продажби в края на годината, това като цяло не се случи през 2021-а, тъй като високите цени отслабиха търсенето. В резултат на всички тези фактори, пазарът на телевизори регистрира спад през миналата година.

В същото време данните на TrendForce показват ръст в сегмента на OLED TV (органични светодиоди). Доставките на такива телевизори се увеличават със 70% и достигат 6,7 милиона бройки. Анализаторите приписват ръста на намаляването на разликата в цените между OLED и традиционните телевизори с екрани от течни кристали, което се случва на фона на увеличение на цените на LCD панелите.

Набира скорост и друга категория – Mini LED телевизорите. През миналата година Samsung пусна серия от 50- до 85-инчови 4K модели от среден/висок клас, както и 55- до 85-инчови Mini LED модели от висок клас с 8K резолюция. Компанията е произвела около 1,5 милиона от тези телевизори, а като цяло обемът на сегмента Mini LED TV през 2021 г. достига 2,1 милиона устройства.

Очаква се през 2022 г. Samsung и китайската компания TCL да продължат да разширяват гамата си Mini LED TV, а други марки телевизори ще последват примера им. Имайки предвид това, експертите очакват предлагането на такива телевизори да се удвои до повече от 4,5 милиона единици.

TrendForce прогнозира също, че спадът на световния ТВ пазар като цяло ще бъде заменен от растеж. Според анализаторите, доставките тази година ще се увеличат с 3,4% и отново ще достигнат 217 милиона бройки, както през 2020 г.

Фокусът на производителите на телевизори ще продължат да бъдат широкоформатните модели. Делът на телевизорите с размер на екрана над 60 инча по диагонал ще нарасне до 20%, докато моделите със среден размер (40-59 инча) ще продължат да заемат около 55% от пазара. Останалите 25% ще се паднат на телевизори с размер на екрана от 39 инча или по-малко.

Коментари по темата: „Ръстът на ТВ пазара стихна от по-високите цени”

добавете коментар...

  1. Йордан

    В момента хората са бъкани с пари, така че споко. Да не забравяме все пак, че последните 2 години бяха напечатани почти 100 трилиона долара.

Коментар