При покупка на нов автомобил, преобладаващата част от българите казват, че ще изберат хибриден или електрически модел, сочи климатично изследване на Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) за 2021-2022 г. Резултатите от изследването отразяват личното поведение на хората и действията, които те предприемат за борба с изменението на климата.
На въпроса за бъдеща покупка на автомобил, 76% от купувачите в България казват, че ще си купят хибриден или електрически автомобил. Тази цифра е с 52 пункта по-висока от процента на българите, които казват, че биха закупили дизелов или бензинов автомобил (24%). По-конкретно, 40% биха закупили хибриден автомобил, а 36% биха избрали електрически автомобил.
Хибридният автомобил би бил предпочитаният избор за българите на възраст над 65 г. (53% биха закупили такъв автомобил) и хората на възраст 30-64 г. (40%), докато той е най-малко предпочитан за хората на възраст от 15 до 29 г. (само 28% от тях биха закупили хибриден автомобил), сочи проучването.
Българите на възраст под 30 г. биха предпочели бензинов или дизелов автомобил (37%), докато бензинов/дизелов автомобил е най-малко предпочитаната възможност за хората на възраст 30-64 г. (23%) и хората над 65-годишна възраст (14%).
Купувачите на възраст 30-64 г. са най-склонни да закупят електрически автомобил (38% от тях биха избрали този вид автомобил в сравнение с 34% от хората на възраст под 30 г. и 33% от хората над 65-годишна възраст).
Същевременно, 18% от българите като цяло казват, че нямат автомобил в момента и не възнамеряват да закупят такъв (пет пункта над средната стойност за ЕС).
Тъй като 76% предпочитат хибриден или електрически автомобил, българите не са толкова склонни да преминат към нови автомобилни технологии в сравнение с румънските купувачи на автомобили (81%). Въпреки това, цифрата за българите е пет пункта над средната стойност за Източна Европа (71%). Също така, българските купувачи на автомобили изглеждат по-склонни да закупят хибриден или електрически автомобил, отколкото френските (61%) или немските (52%).
По-конкретно, българските купувачи на автомобили (40%) изглеждат толкова склонни да изберат хибриден автомобил, колкото френските (38%) и източноевропейските (42%). Въпреки това обаче за българите тази цифра е с пет пункта по-ниска от цифрата за румънските купувачи на автомобили (45%) и 12 пункта по-висока от тази за германците (28%).
Българските купувачи на автомобили изглеждат толкова склонни да изберат електрически автомобил (36%), колкото и румънските (36%). Същевременно като средна стойност източноевропейците (30%), французите (23%) и германците (23%) изглежда не считат електрическите автомобили за толкова привлекателна възможност.
Като цяло, европейците са склонни да предпочетат хибридни автомобили (39%), докато бензиновите или дизеловите автомобили се класират на второ място (33%), а електрическите автомобили заемат трето място (28% заявяват, че биха закупили електрически автомобил).
Докато китайците са най-склонни да закупят електрически автомобил (44%), американците биха избрали на първо място хибриден автомобил (38%), на следващо място бензинов или дизелов автомобил (33%) и едва след това електрически автомобил (29%).
Има една приказка – едно е да искаш, друго да можеш и трето и четвърто да го направиш 🙂
Искаме, но при тия цени и ниско качество, трудна работа.