Microsoft иска да погълне голям играч в ИТ сигурността

Киберсигурността е сред важните бизнес направления за Microsoft
(снимка: CC0 Public Domain)

Microsoft проучва възможността да придобие голямата фирма за киберсигурност и разузнаване на заплахи Mandiant. С тази сделка Microsoft би могла да подсили решенията си за сигурност и да помогне за защитата на клиентите от хаквания и пробиви.

Решението на Microsoft се случва само четири месеца, след като фирмата за киберзащита продаде бизнеса си с продукти за сигурност на мрежи, крайни точки и имейли на Symphony Technology Group (STG) за 1,2 милиарда долара, отбелязва CRN.

Сделката между двете фирми все още не е готова. В момента Mandiant се оценява на 4,27 милиарда долара, което е доста по-малка сума в сравнение с 68,7-те милиарда, които Microsoft се съгласи да плати миналия месец, за да придобие производителя на видеоигри Activision.

Mandiant подписа първото си значимо партньорство за доставчици на управлявани услуги, отвъд FireEye, именно с Microsoft. Това стана през април 2021 г. Резултатите бяха видни почти веднага.

През второто тримесечие на 2021 г. една четвърт от новите клиенти на Mandiant за управлявани услуги по откриване и реагиране (MDR) използваха Mandiant Managed Defense заедно с продукта за защита на крайните точки Windows Defender на Microsoft.

Mandiant е резултат от решението FireEye през октомври м.г. да отдели бизнеса с по-старите си продукти и да се концентрира върху своите облачни услуги и консултациите. След това разделяне Mandiant успя да се съсредоточи по-добре върху това, за което се смята, че е най-силната ѝ страна.

Сега Mandiant прогнозира годишни повторяеми приходи (ГПП) в размер на 291-297 милиона долара за първото тримесечие и 360-366 милиона долара за цялата година. ГПП е показател, често използван от доставчиците на софтуер като услуга, за да представят колко приходи генерират въз основа на абонаменти.

Сега, когато Mandiant е напълно разграничена от бизнеса с устройства на FireEye, компанията ще използва годишните повторяеми приходи като показател за развитието на бизнеса си.

Коментар