Китай напредва в разработката на видеокарти

Видеокартата MTT S60 е проектирана за настолни компютри и работни станции
(снимка: IT Home)

Китайска компания представи видеокарта със собствено разработен графичен процесор (GPU). По-точно, стартъпът Moore Threads показа две карти – MTT S60 за настолни компютри и работни станции и MTT S2000 в ролята на сървърен ускорител. РС картата дори е способна да стартира игри – това беше демонстрирано с League of Legends.

Младата компания Moore Threads е основана и ръководена от Джан Джианджонг, който преди това беше вицепрезидент на Nvidia и GM China и има 15 години опит в графичните технологии. Стартъпът е събрал силен екип от китайски и чуждестранни инженери и специалисти, което, заедно с такъв лидер, направи възможно създаването на истински видеокарти за по-малко от две години.

MTT S60 е базирана на първо поколение 12-нм GPU MUSA с 2048 ядра, според китайския източник IT Home. Този нов продукт има 8GB памет. Ускорителят MTT S2000 е базиран на 12-нм GPU със същата архитектура, но с 4096 ядра. Чипът е допълнен от 32GB памет. И двeтe нови карти заемат само един слот за разширение.

За десктоп картата разработчикът декларира производителност от 6 Tflops, което е сравнимо с мощността на игрова конзола Xbox One X, докато видеокартата Nvidia GeForce GTX 1070 предлага 6,5 Tflops. Ускорителят MTT S2000 осигурява 12 Tflops производителност – малко по-малко от GeForce RTX 3060.

Няма подробности за архитектурата на GPU-то, но според презентацията, новите графични процесори са подходящи за 3D рендеринг, научна обработка на данни и моделиране на процеси, работа с изкуствен интелект и други задачи.

Графичните процесори, базирани на MUSA, имат четири основни енджина: рендиринг, AI, видео и физически. Демонстрацията показа, че видеокартата може да се справи с играта League of Legends. Това не е най-тежката игра по отношение на графиката, но все пак демонстрира способността на картата да работи с глобално осветление, анти-алиасинг, засенчване, отражения и други технологии, познати от игрите.

Базираните на MUSA графични процесори поддържат редица популярни AI рамки, включително графично ускорение, аудио обработка, разпознаване на изображения и глас и др. Енджинът за обработка на видео, според разработчиците, поддържа 8K и кодека AV1. Физическият енджин поддържа Unity, Houdini и Unreal.

Moore Threads обръща голямо внимание на софтуерния компонент, по-специално на драйверите и поддръжката на видеокарти с различен софтуер. Новите карти са съвместими с OpenCL, SYCL, CUDA, Vulkan, DirectX, OpenGL/GLES и други интерфейси. Те могат да работят на x86 и Arm системи с всички популярни китайски операционни системи.

Коментари по темата: „Китай напредва в разработката на видеокарти”

добавете коментар...

  1. Blackthorn

    Само да гледат да напишат и драйвери за Линукс защото ще им М Ц Т А Е А!

Коментар