Доставчиците на широколентов интернет „трябва да направят повече за насърчаване на социалните тарифи”, заяви телеком-регулаторът на Обединеното кралство. Това се налага, защото разходите за живот се покачват, а интернет-свързаността на домакинствата вече е от „жизненоважно” значение.
В писмо до доставчиците на широколентов достъп министърът на културата Надин Дорис отбеляза, че само 1-2% от хората, ползващи универсална социална помощ, разчитат на социални тарифи за интернет-свързаност. По-рано местният телеком-регулатор Ofcom заяви, че 84% от получателите на социалните обезщетения не са знаели за пакетите за социални тарифи. Агенцията каза, че е видяла „ограничени доказателства” за насърчаването на тези тарифи.
В писмото си до доставчиците на широколентови услуги Дорис подчерта нарастващото разпространение на „по-дигиталното общество” и каза, цитиран от BBC, че е „жизненоважно” да се повиши осведомеността относно офертите за широколентов достъп с отстъпка „за домакинства с ниски доходи”.
От петте милиона домакинства, отговарящи на условията за по-евтин достъп, в момента само 55 000 се възползват от наличните оферти, отбеляза в писмото си секретарят по културата. Дорис покани телекомуникационните компании да предложат „как да стигнем по-далеч”.
Налице са шокиращи истории за хора с много ниски доходи, които живеят на студено, изхранват се от хранителни банки и не знаят, че за тях има „достъпни сделки за широколентов достъп”, подчерта и Матю Ъптън, директор по политиката на благотворителната организация Фондация „Добри неща”, провеждаща кампании в подкрепа на „дигитално изключените” граждани.
„Хубаво е, че правителството прилага по-голям натиск върху фирмите да направят повече, за да помогнат на хората да преминат към социални тарифи. Ако това все пак не работи, трябва да обмислят други възможности”, заяви Ъптън.
Други организации приветстват усилията за повишаване на осведомеността относно социалните тарифи, но казват, че това няма да реши основния проблем с нарастващите разходи и недостатъчните доходи.
Някои от най-големите телекомуникационни компании също призоваха правителството да направи повече. Говорител на Virgin Media O2 каза, че фирмата е в диалог с правителството за „начини за по-лесна и бърза регистрация”.
Междувременно BT обяви, че предлага социална тарифа при определени условия и че тъй като разходите за живот нарастват, „сега е наложително останалата част от индустрията да изиграе своята роля да въведе този вид социална тарифа”. Ако индустрията не изиграе своята роля, правителството трябва да упълномощи Ofcom да изисква това, подчерта компанията.
Чудесно, вместо сметката да я плати правителството, да я платат хората към
месечните си такси, просто супер 🙂
А със спестените пари правителството да направи някакви военни действия примерно…нали?