Лунапарк + YouTube = нова професия

Да излъчваш веселбата от лунапарка в YouTube се оказва добре платена и желана професия (снимка: CC0 Public Domain)

След инфлуенсърите в интернет набира скорост нова професия от сферата на уеб-маркетинга: лунапарк-ютюбър. Работещите това са едни от големите щастливци днес – те са хора, които правят живи излъчвания от лунапаркове от цял свят!

Лунапарк-ютюбърите се радват на забележителна посещаемост на своите канали. Авторът на Thorpe Park Джал Силкстон, например, има 300 000 абонати, които гледат всяко негово предаване: как се ремонтират съоръженията, какво се случва с въртележките и т.н.

Каналът All Ears е привлякъл 253 000 абонати – в него има ръководства за посещение на Walt Disney World. Блогът DisneyFoodBlog има 810 000 абонати – както името му подсказва, той говори за храната в Disney и преживяванията в парка. Примерите са многобройни.

Авторите на тези блогове и канали се възползват от колоритната среда в тематичните паркове, за да създават безкрайни поредици от атрактивни видеоклипове. Затова и общността на лунапарк-ютюбърите нараства постоянно.

Част от тази нарастваща общност са младежи, които обичат тръпката и пътуват по света, спонсорирани от… своите фенове. Благодарение на подкрепата на последователите си някои от тях обикалят по най-известните лунапаркове из цял свят, за да правят видео-излъчвания оттам.

Силкстон, например, споделя, че е показвал на живо посещенията си в лунапаркове в Хонгконг, Китай, Япония, Дубаи, Абу Даби, наред с повечето известни тематични паркове в Европа и САЩ.

Част от тези паркове забраняват снимането и стриймването, но все по-често се случва обратното: те разпознават стойността на тези излъчвания като маркетингов инструмент. Затова все по-често лунапарк-ютюбърите получават покани от самите автори на такива канали – за посещение.

Успехът на подобно интернет съдържание се обяснява с това, че тематичните паркове са нещо, което човек може да посещава не особено често. За разлика от любимото телевизионно предаване, което е достъпно с едно копче по всяко време, тематичният парк е забавление, което ни се случва доста по-рядко.

Затова все по-често ръководителите на тематични паркове се насочват към ютюбърите, които знаят и умеят да показват именно този вид забавление в YouTube – лунапарковете.

Коментар