Xiaomi търпи загуби от бизнеса със смартфони

Продажбите на смартфони формират 60% от приходите на китайския производител Xiaomi
(снимка: CC0 Public Domain)

За първи път китайският производител на електроника Xiaomi претърпя спад в продажбите. Това се случи през първото тримесечие на годината, което завърши със загуба за компанията.

Приходите на Xiaomi за отчетния период са намалели с 4,6% до 73,4 милиарда юана (10,9 милиарда долара). Спадът е провокиран от строгите ограничения, наложени от китайските власти за борба с разпространението на коронавируса, както и от глобалния недостиг на компоненти.

Нетната загуба на Xiaomi за първите три месеца на 2022 г. е 587,6 милиона юана (около 80 милиона долара), докато година по-рано за същия период компанията реализира печалба от 7,8 милиарда юана (1,16 милиарда долара), припомня Блумбърг.

На този фон най-големият китайски производител на смартфони продължава да губи дял на световния пазар, където основните конкуренти Samsung и Apple увеличават продажбите си.

Китайските производители на смартфони изпитват трудности, включително поради строгите мерки, предприети за борбата с коронавируса. Това води до намаляване на търсенето на вътрешния пазар и също така до прекъсване на веригите за доставки.

Най-големите производствени предприятия в Шанхай бяха принудени да работят при строги ограничения за движение на работници от края на март, след като в региона бе регистрирано огнище на коронавирусна инфекция.

Xiaomi се опитва да компенсира спада в бизнеса със смартфони, който представлява около 60% от продажбите ѝ, с потребителски технологии и друга електроника. По-рано стана известно, че компанията е уведомила доставчиците да намалят целевия обем на смартфоните през 2022 г. – от 200 милиона броя на 160-180 милиона броя.

Коментари по темата: „Xiaomi търпи загуби от бизнеса със смартфони”

добавете коментар...

  1. Тони

    Хаувеи са,много добри лоши че ми сложиха забрана гугал

  2. Боян

    Аз съм страшно доволен от продуктите на години те се по добри ги правят и със добри батерия и добри камери всичко им е хубаво и цената не е много много съм доволен

  3. Алекс

    Аз си купих таблет от тях и съм страшно доволен!

  4. Dani_2077

    Не знам кой нормален инвеститор/човек ще очаква постоянен ръст, за вечни времена ‍♂️. Ще се адаптират .

  5. Гост3

    Цена-качество друг път,имах ново ксиоми,ами то бъгове,забивания,писна ми и го продадох.

  6. Пича с Mi 11 Ultra

    Тук няма как да се съглася. Ако си купиш Xiaomi за 500 лева може и да е така, както си го описал, но моя струва 2000+ и е топ във всяко отношение. И все още няма много кандидати, които да са по- добри. За най-добрите на Apple няма да коментирам. На светлини години назад са!

  7. :o)

    то аз незнам дали някой някъде ще има ръст в бизнеса освен онея с ваксините…
    Недостиг на компоненти, свиване на пазари, газови и петролни кризи в европа…
    ограничения в китай за нови вълни на коронавирус – всичко си влияе на резултатите
    но търпи загуби значи да си под нулата, а тия имали 10 милиарда приходи
    йбем ти загубите 😉

    иначе като качество отдавна лъснаха – същите параметри на половин цена от “марковите”, само прегряват, забиват и бъгват – китайчетата 🙂
    Ама са на половин цена идеални за дечица и баби – за друго не.

  8. Александър

    Да продължават да вграждат реклами в приложенията си, и ще станат като Huawei. Хубава новина, аз лично повече продукти на Xiaomi не купувам.

Коментар