Автомобилният гигант Volkswagen крои амбициозни планове за електрификация на своите превозни средства. Дори при сегашните трудности, породени от недостига на компоненти, германският производител не губи надежда да изпревари лидера на пазара Tesla по брой продадени електромобили през 2025 г.
В интервю за CNBC главният изпълнителен директор Хърбърт Дийс сподели своето виждане за перспективите за пазара като цяло и за самата Volkswagen. Първо, той смята, че през втората половина на годината недостигът на полупроводникови компоненти в автомобилната индустрия значително ще отслабне, освен ако няма предпоставки за внезапно влошаване. Веригите за доставки трябва да са в ред дотогава, казва Дийс.
„Tesla сега е лидер, когато става въпрос за електрически превозни средства, и може да се счита за най-дигиталната автомобилна компания, тя има редица предимства. Все още се надяваме да я надминем по продажби до 2025 г.”, заяви шефът на Volkswagen.
Разбира се, Tesla отваря нови бизнеси и затова не е толкова лесно да бъде преследвана от конкурентите, но още през втората половина на тази година германският съперник ще се почувства по-добре в това отношение, смята неговият мениджър.
Интересното е, че шефът на Volkswagen обяснява феноменално високата капитализация на Tesla с вярата на инвеститорите в светлото бъдеще на индустрията на електрическите автомобили. Според него „пазарите винаги са за бъдещето”.
Преди това Дис използваше Tesla като пример за стимулиране на своите служители да произвеждат електромобили на поточната линия. Затова той е резервиран относно критериите за конкуренция с компанията на Мъск, ограничавайки амбициите си до броя на електрическите превозни средства, произведени до 2025 г.
Дори сега Volkswagen може да предложи много по-широка гама от модели електрически превозни средства отколкото Tesla, което също е важен конкурентен фактор. Тази година Tesla може да произведе около 1,5 милиона електромобила, така че до 2025 г. Volkswagen ще трябва да произведе няколко милиона броя, за да се конкурира ефективно с Tesla.