Купувачите на е-коли искат безжично зареждане

Мераклиите за е-коли са готови да платят повече, за да имат опция за безжично зареждане (снимка: CC0 Public Domain)

Повечето купувачи на електромобили искат безжично зареждане като опция, според ново проучване. Резултатите не са изненадващи, като се има предвид, че изследването е поръчано от фирмата за технологии за безжично зареждане WiTricity.

Според анкетата, 96% от настоящите и бъдещите потребители на е-коли държат на опцията за безжично зареждане на електромобила. Безжичното зареждане също е най-търсената функция, оценена с 34% по-високо от възможността за автономно шофиране и далеч по-желана от други функции като първокласни аудио системи и паркинг-асистент.

Повече от три четвърти от респондентите казват, че ще инсталират хардуер за безжично зареждане в двора си или гаража си. Мнозинството се надяват да могат да използват безжично зареждане и на обществени места, служебни паркинг, общи жилищни зони – макар че това в действителност зависи от собствениците на имотите, които трябва да инсталират зарядните устройства.

Купувачите на електромобили вярват и, че безжичното зареждане може да направи общественото зареждане по-лесно, тъй като не се налага хората да търсят подходящия конектор, установи проучването.

Около 40% от анкетираните собственици на електромобили определят липсата на безжична технология за захранване на батериите като текущо предизвикателство за зареждането на обществени места. Чрез премахване на притесненията относно кабелите за зареждане може да се помогне за навлизането на е-колите в ежедневието, смята WiTricity.

В проучването са анкетирани 1053 американци, почти половината от които вече притежават електромобил, а останалите възнамеряват да закупят такъв през следващите две години. Компанията твърди, че технологията за безжично зареждане има потенциала да бъде доста ефективна – почти толкова, колкото физическото зареждане.

WiTricity посочва още, че в своето проучване е стъпила на идеята, че безжичното зареждане може да е „първокласна“ функция, тоест да коства допълнителна цена. Все пак фирмата не споменава каквато и да е конкретна сума.

Коментар