Познаваме Toyota като автомобилен производител, но сега тя е готова да предложи друго: домашна батерия. С нея японската компания може да конкурира батериите на Tesla.
Системите за съхранение на електроенергия за дома са все по-динамичен бизнес. Още през 2015 г. Tesla представи своята система за съхранение на енергия – домашната акумулаторна система Powerwall. Оттогава насам много други производители се приготвиха да си съперничат в този бързо растящ сегмент, а Toyota е готова да ги конкурира със своята система O-Uchi Kyuden, която може да черпи енергия и от електромобили.
Използвайки технология, разработена за електрическите превозни средства на автомобилния производител, системата има номинален капацитет от 8,7 kWh и номинална мощност от 5,5 kWh. Инсталирана от външната страна на дома, акумулаторната система може да се зарежда по три различни начина – или от електроразпределителната мрежа, или от слънчеви панели на покрива (или някъде другаде наблизо), или от батерията на собствения електромобил на потребителя.
O-Uchi Kyuden е предназначена както за ежедневна употреба, така и като авариен източник на захранване по време на прекъсвания. Хората, живеещи в къщи в страни с особено студен климат, обаче трябва да са наясно, че температурният работен диапазон крие някои уязвимости: модулът се справя при температура на околната среда от -20ºC до 45 ºC.
Използвайки придружаващото приложение за iOS/Android, потребителите могат да проверят нивото на заряд, да регулират изходящата мощност или да превключват между различни източници на захранване. Самата литиева батерия е с размери 1142 x 341 x 432 мм и тежи 142 килограма. Адаптер за електромобили и хибриден климатик добавят допълнителни 42 кг към това тегло.
Засега се знае, че първоначално системата O-Uchi Kyuden ще бъде налична само в Япония, като продажбите за строители на жилища и строителни компании ще започнат през август.