Сега, когато голяма част от професионалната работна сила може да се труди от разстояние, работодателите следва да преосмислят видовете екстри, които могат да предложат на служителите си, за да ги задържат – и да привлекат нови хора.
Проучване сред повече от 1000 професионалисти от Paychex установи, че служителите, чиито пакети от обезщетения са актуализирани според конкретните им предпочитания, показват по-голяма производителност, по-високо удовлетворение от работата и по-добра фирмена култура.
Paychex е компания, предоставяща услуги за управление на заплати и човешки ресурси за малкия и среден бизнес. Нейната анкета е установила, че 65% от служителите, чиито социални придобивки са актуализирани след преминаването към отдалечена работа, съобщават за повишено ниво на удовлетвореност от работата. 73% отбелязват, че нивата на производителност са се променили в посока подобрение. 64% казват, че след актуализацията нямат намерения да напуснат работата си през следващата година.
Най-често срещаните актуализации на екстрите за дистанционно работещите включват гъвкаво работно време и бонуси за ефективност. На въпроса кои допълнителни предимства желаят най-много обаче служителите поставят бонус за домашен офис (31%) и възстановяване на разходи за интернет (30%).
Четиридневната работна седмица също е сред големите желания на служителите, работещи дистанционно, особено по-възрастните работници. Идеята за съкращаване на работното време на служителите бързо набира сила: точно тази седмица започна най-голямото в света изпитание на четиридневната работна седмица с цел да се проучи нейното въздействие върху производителността, удовлетвореността от работата и благосъстоянието на служителите.
Както работодателите, така и служителите могат да спечелят от коригирането на бонусните пакети в светлината на развиващите се модели на работа и предпочитания. Работодателите най-често отбелязват подобрение в мотивацията на служителите (67%) и производителността (63%), след като са актуализирали своите пакети за обезщетения. Paychex отбеляза, че е „окуражаващо да се види път към подобрение“, като се има предвид колко сериозно бяха изпитани моралът и всички качества на служителите през последните две години.