Дистанционно работещите искат нови екстри

Дистанционно работещите са по-производителни и по-мотивирани, откри проучване (снимка: CC0 Public Domain)

Сега, когато голяма част от професионалната работна сила може да се труди от разстояние, работодателите следва да преосмислят видовете екстри, които могат да предложат на служителите си, за да ги задържат – и да привлекат нови хора.

Проучване сред повече от 1000 професионалисти от Paychex установи, че служителите, чиито пакети от обезщетения са актуализирани според конкретните им предпочитания, показват по-голяма производителност, по-високо удовлетворение от работата и по-добра фирмена култура.

Paychex е компания, предоставяща услуги за управление на заплати и човешки ресурси за малкия и среден бизнес. Нейната анкета е установила, че 65% от служителите, чиито социални придобивки са актуализирани след преминаването към отдалечена работа, съобщават за повишено ниво на удовлетвореност от работата. 73% отбелязват, че нивата на производителност са се променили в посока подобрение. 64% казват, че след актуализацията нямат намерения да напуснат работата си през следващата година.

Най-често срещаните актуализации на екстрите за дистанционно работещите включват гъвкаво работно време и бонуси за ефективност. На въпроса кои допълнителни предимства желаят най-много обаче служителите поставят бонус за домашен офис (31%) и възстановяване на разходи за интернет (30%).

Четиридневната работна седмица също е сред големите желания на служителите, работещи дистанционно, особено по-възрастните работници. Идеята за съкращаване на работното време на служителите бързо набира сила: точно тази седмица започна най-голямото в света изпитание на четиридневната работна седмица с цел да се проучи нейното въздействие върху производителността, удовлетвореността от работата и благосъстоянието на служителите.

Както работодателите, така и служителите могат да спечелят от коригирането на бонусните пакети в светлината на развиващите се модели на работа и предпочитания. Работодателите най-често отбелязват подобрение в мотивацията на служителите (67%) и производителността (63%), след като са актуализирали своите пакети за обезщетения. Paychex отбеляза, че е „окуражаващо да се види път към подобрение“, като се има предвид колко сериозно бяха изпитани моралът и всички качества на служителите през последните две години.

Коментар