Екипът на министъра на транспорта и съобщенията отчете дейността си вчера с официално изявление до медиите. Ето основните акценти от шестте месеца управление на ведомството под ръководството на Николай Събев:
България ще разполага с държавен авиационен оператор за медицински и специализирани операции
До този момент нямаше изградена национална система с координационен център за оказване на спешна медицинска помощ по въздух. През есента се очаква да бъдат закупени на лизинг два хеликоптера за обучение. На по-късен етап е предвидена доставката на още 6 хеликоптера за спешна медицинска помощ.
Компенсации за Covid-19
Осигурени и отпуснати бяха 60 млн. лева за компенсации на въздушните превозвачи за справяне с последиците от пандемията от COVID-19.
Оздравителни процедури на дружествата
Стартирани са процеси по оздравяване на търговските дружества и второстепенните разпоредители с бюджет в системата на Министерството на транспорта и съобщенията чрез изготвяне на цялостна визия за нов мениджмънт. Целта е да се използват ресурсите по най-ефективен и ефикасен начин за осигуряване на финансова стабилност, както и внедряване на нови технологии в системата. Например – оптимизиране на разписанията, системата за онлайн издаване на билети в „Холдинг БДЖ” ЕАД.
Споразумение с концесионера на летище София
Беше постигнато споразумение с концесионера на летище София да възстанови инвестиционната програма в пълен размер, и да започне важните инвестиции още тази година.
Трансграничният трафик
Подобрява се трансграничният трафик – сухопътен, въздушен и воден, като един от основните приоритети на правителството. Целта е по-бързо придвижване на пътници, стоки и товари на изток, запад, север и юг, както и отваряне на повече транспортни връзки със съседните държави, Европа и Азия. Предстои възстановяване на фериботната връзка между България и Румъния, Русе-Гюргево. След близо 30-годишно прекъсване държавният оператор „Пристанище Бургас” ЕАД подписа договор за фериботна линия Бургас-Батуми-Бургас, България-Грузия. Честотата на ферибота ще бъде веднъж седмично и е от типа RO-PAX (пасажери и товари).
Новите мостове на Дунав
Договорено е с румънската страна едновременно да се започнат предпроектните проучвания за строеж на 5 нови моста над Дунав.
това което събев свърши за 6 месеца е да си насочи от държавните пари към къщичката , демек Русе. Цяла програма за развитие на транспорта и инфраструктурата в региона. Браво – то не че няма нужда, ама дали АМ ХЕМУС и АМ СТРУМА не са много по-важни за човеко и стоко-потока в България от неговото Русе?
Малко ми напомня на едни други управляващи.