Инфлацията застигна и пазара на носима електроника

Интересът към смарт часовниците отслабна в условията на инфлация и усещане за рецесия
(снимка: CC0 Public Domain)

Обемът на глобалния пазар на носима електроника достигна 107,4 милиона единици през второто тримесечие на 2022 г., което е спад от 6,9% в сравнение със същия период на 2021 г. Това сочи ново изследване на анализаторите от IDC.

Продажбите на смарт часовници, фитнес гривни и други подобни продукти са намалели, до голяма степен поради ускорената инфлация, страховете на хората от рецесия и увеличените разходи за други нетехнологични продуктови категории. Друга причина е свързана с хипер-растежа на пазара на носими устройства през последните две години.



Apple, Samsung, Xiaomi, Huawei и Imagine Marketing остават лидери на световния пазар на носима електроника, според анализа на IDC. Четири от първите пет компании регистрират спад в продажбите в периода април-юни 2022 г. По-малките марки продължават да се стремят към по-ниски цени, вместо да оказват натиск върху средната цена.

„Компании като Apple, Samsung и Google продължават да пускат все повече премиум смарт часовници във време, когато търсенето на продукти от висок клас изглежда съмнително“, коментира Джитеш Убрани, изследовател в IDC. „И макар че цените на някои нови продукти останаха същите като тези на предишни поколения, укрепването на щатския долар доведе до тяхното поскъпване в местните валути”.

IDC очаква да бъдат доставени 535,5 милиона носими устройства в световен мащаб през 2022 г., приблизително същият обем като преди година. През 2023 г. пазарът ще се върне към растеж поради възстановяването на търсенето на смарт часовници и слушалки.

„Въпреки че пазарът на носими устройства отбеляза спад през второто тримесечие на 2022 г. и е вероятно да остане на същото ниво през тази година, той определено няма да отиде никъде“, казва Рамон Т. Ламас, директор пазарни проучвания за мобилни устройства и AR/VR в IDC.

Според него, пазарът на носими устройства прави бавни стъпки, за да завърши своето развитие, и в крайна сметка ще изпита рекордни върхове и спадове, които вече видяхме по време на пандемията Covid-19. Това може да се види и сега.



„Но като цяло тенденцията изглежда положителна, въпреки че темпът на растеж ще се забави, тъй като потребителите купуват нови носими устройства все по-рядко, а броят на новите потребители расте с по-бавни темпове”, обобщава анализаторът.

Коментар