За продуктите с добавена реалност до неотдавна се приемаше, че са в сферата на научната фантастика. Но дигиталната трансформация промени света и днес научната фантастика е реалност. Новият модел на работа, който се наложи в условията на пандемията от Ковид-19 през последните две години, вече е хибриден, защото съчетава дейности в офиса, в домашни условия и такива чрез отдалечен достъп. А това изисква ползване на различни устройства от всяка точка на света посредством технологии за връзка и комуникация. Такива възможности предлага днес виртуалната реалност, заяви Марта Рос, мениджър пазари за Централна и Източна Европа в TeamViewer, на конференция в София, организирана от дистрибутора на решения за киберсигурност Инфодизайн България и негови партньори.
TeamViewer предлага решенията си на пазара у нас вече седма година, но сега за първи път компанията направи официална премиера на портфолиото си от решения за отдалечен достъп и управление пред българска аудитория. Софтуерът на TeamViewer е широко разпространен в света и стана още по-популярен през последните две години в условията на Ковид. Пандемията, от друга страна, стимулира развитието на продукти и решения за виртуална реалност и т.нар. добавена реалност, която изисква употреба на специалните „умни” очила. Използването им вече е силно застъпено в решенията на TeamViewer.
„Смесената реалност е среда, която работи с холограми, тя е забавна като развлечение, но технологията намира приложение и в различни индустрии. В света около 80 процента от работещите са заети с дейности извън офисите. А чрез „умните” очила работниците могат да получават прости гласови инструкции и да следват планираните задачи за деня”, разказа Марта Рос в лекция на двудневната конференция на Инфодизайн България – единствен дистрибутор на TeamViewer за България.
TeamViewer развива няколко групи технологични решения, като на първо място са продуктите за отдалечен достъп и поддръжка. От две години този тип облачно-базирани решения, вкл. TeamViewer Tensor и технологиите за отдалечено управление и бекъп, са достъпни и в България чрез партньорството с дистрибутора Инфодизайн, което датира от 2017 г.
В управлението на клубния стадион на Манчестър Юнайтед, например, технологията на TeamViewer се използва за управление на системата за напояване на терена. От мениджмънта на клуба отчитат, че в резултат на внедряването са постигнати около 60 на сто намаление на разходите, а времето за поддръжка на терена е съкратено с 83 процента. Все по-значимо е и приложението на решенията за отдалечен достъп в сферата на здравеопазването.
TeamViewer Engage е платформа за дигитализиране на процеса на продажби и за връзка на компаниите с техните клиенти. Това опростено решение дава на компаниите и клиентите им възможности за комуникация чрез видеовръзка, електронна поща или чат – така клиентът може да получава отдалечено инструкции и файлове, необходими за работата му.
Платформата TeamViewer Frontline включва модули за обучение чрез виртуални 3D модели. С холограми се визуализират цели фабрики, а посредством триизмерното моделиране на машинни и елементи работниците могат да се обучават без да е необходимо самите машини да са налични физически. Работникът вижда на специалните очила малък екран, който е споделен с мениджъра, и получава инструкции чрез гласови команди.
В самите очила има вградена камера, която може да сканира баркод – например на определени пакетирани хранителни продукти, които трябва да бъдат доставени. По същия начин могат да се сортират пратките и в куриерските компании. Това опростява работния процес, намалява броя на грешките и ускорява работата на хората, които следват инструкции стъпка по стъпка. Значително се улеснява и процесът на обучение – той става по-евтин, по-лесен за работниците и по-кратък.
С прилагането на решенията за добавена реалност една от водещите световни компании от авиосектора е постигнала с 40% по-бърза проверка, 100% безхартиена документация и нула грешки от ръчно въвеждане на данните. Освен това хората могат свободно да работят с ръцете си, ръководени от 3D холограми и гласови инструкции.
„Умните” очила могат да се ползват и от необучени хора, те ги водят напълно интуитивно и са лесни за следване. За всеки конкретен проект TeamViewer препоръчва очила от различни производители, в зависимост от нуждите на клиентите – дали ще се носят цял ден, например, или само час, обясни Рос.
Съществена част от разработките на TeamViewer е фокусирана и върху сигурността на комуникацията, автоматиката и роботиката, както и с дейностите по намаляване на въглеродните емисии. Отдалечената свързаност осигурява управление, наблюдение и контрол и по този начин значително намалява броя на пътуванията и респективно – въглеродните емисии, подчертаха от компанията.
Междувременно TeamViewer обяви Black Friday кампания с атрактивни отстъпки за партньорите си у нас, която започна днес и ще продължи до 28 ноември.
По време на кампанията партньорите могат да се възползват от ексклузивна отстъпка от 40% чрез дистрибутора Инфодизайн България за решенията TeamViewer Business, Premium и Corporate licenses, AddONs и Assist AR, както и за преминаване от Business към Premium/Corporate лицензи. Отстъпката е валидна за нови клиенти и е приложима за първата 1 година от лиценза.
Лицензите на TeamViewer са създадени за нуждите на всеки потребител – независимо дали фрийлансър, работещ от вкъщи, или ИТ администратор в рамките на голяма компания, подчертаха от разработчика.