Rolls-Royce запали първия си водороден двигател

Успешно премина първото изпитание на самолетен двигател, захранван изцяло с водород (снимка: Rolls-Royce)

Rolls-Royce приближи ерата на чистата авиация малко по-близо до реалността, след като запали и тества модерен реактивен двигател, използващ водород за гориво. Тестът бе окачествен като успешен.

Проведеното изпитание се описва като забележително постижение и важна стъпка в декарбонизацията на индустрията. Сега е наред подготовката за тестване на технологията в действителен полет.



Тестовете се проведоха в съоръжение на открито в полигона за изпитване на военни самолети Boscombe Down на Министерството на отбраната в Англия. За целта бе използван преработен двигател за регионални самолети Rolls-Royce AE 2100-A. Изпитанието е проведено в партньорство с въздушния превозвач easyJet.

Програмата, по която е разработен двигателят, се съсредоточава върху разработването на тягови машини с горене само на водород – стремеж, споделян и от други аерокосмически гиганти като Airbus.

„Успехът на този водороден тест е вълнуващ крайъгълен камък“, казва Грация Витадини, главен технологичен директор на Rolls-Royce. „Ние обявихме своето партньорство с easyJet едва през юли и ето, че стартираме бляскаво с това забележително постижение“.

Въпреки че работата на преработен реактивен двигател с водород е важна, не по-малко съществено е откъде идва водородът. В случая той е произведен чрез електролиза на вода при захранване изцяло от възобновяема енергия. В резултат може да се каже, че работата на двигателя е действително с нулеви вредни емисии.



Двете компании определят постижението като „демонстрация на концепцията“ и вече планират втора серия от тестове. След това планът предвижда пълномащабно наземно тестване на реактивен двигател с водородно захранване, а сетне – полетни тестове.

Коментари по темата: „Rolls-Royce запали първия си водороден двигател”

добавете коментар...

  1. Машинист

    Напъват се, ама влакчетата ги папкат на континенталните дестинации… а за късите да не говорим.

  2. Anonymous

    Хинденбург

Коментар