Volkswagen подготвя електрическо „Polo” с цена под 20 000 евро

ID.2all, електрическият заместител на Golf, влиза в производство през 2024 г.
(снимка: Volkswagen)

Германският автомобилен гигант Volkswagen потвърди курса си към електрификация с нов модел за 25 000 евро, представен вчера. Освен това компанията обяви, че подготвя електромобил за по-малко от 20 000 евро.

Компактният хечбек ID.2all се позиционира като електрически заместител на Golf. Моделът ще се произвежда в Испания от 2025 година на цена от 25 000 евро за европейски клиенти.

Но ID.2all няма да е най-малкият и най-евтиният EV в гамата на Volkswagen. Компанията подготвя още по-компактен ID.1 за Европа и други пазари, който ще се превърне в своеобразен електрически наследник на Polo.

Цената му в първоначалната конфигурация няма да надвишава 20 000 евро, а тяговата батерия с капацитет 57 kWh ще осигурява пробег до 402 км по цикъла WLTP. Очевидно този хечбек ще се произвежда под марките Skoda и Cupra, които са популярни в Европа.

Представеният вчера ID.2all използва платформата MEB+ в комбинация с литиево-желязо-фосфатна батерия. Компанията обещава пробег от около 450 км по цикъла WLTP, с възможност за възстановяване на батерията от 10% до 80% за 20 минути.

Volkswagen все още не е потвърдил дали ID.2all ще може да се зарежда на експресни станции 170kW, но платформата MEB+ е проектирана за тях. Вграденото зарядно устройство е с мощност 11 kW.

За разлика от своите предшественици със задвижване на задните колела във версия с един двигател, по-компактният ID.2all идва със задвижване на предните колела. Електрическият мотор с мощност 223 к.с., разположен на предната ос, ще позволи на автомобила да ускорява до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди. Максималната скорост ще бъде ограничена до 160 км/ч.

Новият ID.2all има минималистичен интериор с безкомпромисна ергономичност
(снимка: Volkswagen)

Задвижването на предните колела ще осигури също повече място отзад. При обща дължина на каросерията от 4050 мм, междуосието ще бъде 2600 мм, а места за съхранение на багаж ще има и под краката на пътниците отзад. Там, например, ще могат да се съхраняват кабели за зареждане.

Паспортният обем на багажника от 440 литра може да бъде увеличен до 1330 литра чрез сгъване на задните седалки, а вътре в кабината ще могат да се превозват предмети с дължина до 2200 мм чрез сгъване на облегалката на предната пътническа седалка.

Минималистичният интериор на предния панел е безкомпромисен по отношение на ергономичността – на волана, който е скосен по хордата, има допълнителни контролни бутони с колелца за превъртане през елементите на менюто. Под централния дисплей с диагонал 12,9 инча е разположен климатичният контролер с обичайните физически бутони.

Таблото пред очите на шофьора е заменено с 10,9-инчов дисплей. В долната част на централната конзола има голям въртящ се селектор, отговорен за избора на режими на шофиране.

Електрическият ID.2all идва със задвижване на предните колела
(снимка: Volkswagen)

До 2026 г. Volkswagen ще пусне 10 нови модела електрически превозни средства, като тази година ще се появи актуализираният ID.3, версията с дълга база на минивана ID.Buzz и флагманът ID.7. Концернът обещава да пусне и електрически наследник на популярния кросоувър Tiguan.

Всеки пети нов автомобил Volkswagen, продаден в света през 2025 г., ще се движи изключително с електрическа тяга, а до 2030 г. делът на електрическите превозни средства на компанията ще достигне 50% в глобален мащаб и 80% в Европа.

Коментар