Големи медии се обединяват срещу изкуствения интелект

Издателите се чувстват особено застрашени от изкуствения интелект
(снимка: CC0 Public Domain)

Редица големи издатели обсъждат сформиране на коалиция за справяне с въздействието на изкуствения интелект върху индустрията, съобщи Уолстрийт Джърнъл. Преговорите са в начален етап, а задачите на бъдещата коалиция все още не са определени.

В обсъждането участват New York Times, News Corp. (която притежава The Wall Street Journal), Barron’s, MarketWatch и информационните агенции във Великобритания и Австралия, Vox Media, Advance (която притежава Condé Nast), собственикът на Politico и Insider – Axel Springer, IAC – компанията-майка на Dotdash Meredith и др.

Според неназовани източници обаче, участниците в дискусиите няма да могат да се договорят за съвместна защита на интересите си, поради различия в приоритетите. Сътрудничеството между конкурентни издатели е изключително рядко, а сегашните преговори показват, че генеративният AI представлява значителна заплаха както за индустрията, така и за обществото.

Издателите са особено загрижени, че генеративният AI, способен да създава различни видове съдържание, включително текст, изображения и аудио, предоставя информация директно на потребителите, елиминирайки необходимостта да кликват върху връзки към източниците на информация.

Следователно, за издателите е важно да бъдат компенсирани за използване на тяхното съдържание при обучение на големи езикови модели (LLM) и да знаят какви са техните правни възможности за защита на авторските им права.

Председателят на IAC Бари Дилър заяви наскоро, че в някои случаи, когато текст и изображения, достъпни онлайн, се използват за обучение на AI инструменти, издателите трябва „да предприемат незабавни действия и да са сигурни, че ще започнат съдебни спорове”.

Изпълнителният директор на News Corp. Робърт Томсън предупреди, че интелектуалната собственост е застрашена от изкуствения интелект. Той отбеляза, че съдържанието, публикувано от издателите, се събира, натрупва и използва за обучение на AI. То може да се появи в отделни търсения, а също така „ще бъде синтезирано и представено като уникално, когато всъщност е изстискано от редакционна статия”.

Трябва да се отбележи, че още преди AI да придобие популярност, издателите се опитаха да получат компенсация за използването на тяхното съдържание от технологичните платформи, но го направиха поотделно. Например, News Corp. и Times сключиха големи сделки с Google, който е част от холдинга Alphabet.

В отговор на критиките Сам Алтман, главен изпълнителен директор на OpenAI – разработчика на AI бота ChatGPT, каза по-рано, че компанията се придържа към практики за честно използване на съдържание, които не изискват разрешение за авторски права.

Коментари по темата: „Големи медии се обединяват срещу изкуствения интелект”

добавете коментар...

  1. анонимен

    То че не може да замени изцяло човека, не може. Проблемът е, че на корпорациите и големите компании не им дреме за такива подробности. Ще режат работна ръка, докато не се вдигнат 80-те % уволнени QA тестъри и касиер-продавачи.

  2. някой

    това е проблемът- не могат да го различат “потребителите”…

  3. Българин

    Изкуствен интелект няма. Има алгоритми за генериране на текст на база големи езикови модели и трансформатори.

Коментар