След дълга пауза електрическият автомобил Kia Ray EV се завръща на южнокорейския пазар, повтаряйки своя бензинов събрат с конструктивни решения, които са актуални за клиентите в страната.
Електрическа кола с подобрени характеристики вече може да се поръча на цена от $20 536 за едноместна версия в базова конфигурация. В новото си въплъщение Kia Ray EV е микрован с габаритни размери не повече от 3595х1595х1700 мм и дължина на междуосието от 2520 мм.
Формално четириместен в максимална конфигурация, автомобилът има достатъчно възможности за трансформиране на интериора и асиметрична схема на отваряне на вратите. От дясната страна е разположена плъзгаща се врата и изобщо липсва средна колона, което отваря много широк отвор за автомобил с такъв размер, когато двете врати от дясната страна са отворени.
От лявата страна на каросерията и двете врати имат класически модел на отваряне, а средната колона е запазена, за да увеличи здравината на каросерията и да повиши пасивната безопасност. Всички седалки в кабината могат да се сгъват, за да образуват хоризонтална повърхност, като това важи и за седалката на водача.
Задният ред образува равна повърхност с пода на багажника, но двама възрастни със среден ръст по стандартите на европейците все още няма да могат да легнат свободно в това пространство. Срещу допълнително заплащане Kia предлага надуваем матрак, който, със сгънати седалки на първия ред, прави възможно оборудването на пълноценно двойно легло.
Предлагат се и много полезни аксесоари като опции за пътувания в провинцията с цел нощуване в колата. Ray EV има специфична настройка за такива случаи, която позволява дълготрайно използване на климатичната система, докато колата е паркирана.
Мултимедийната система може да работи дълго време и при неподвижна електрическа кола, а срещу допълнително заплащане клиентите могат дори да закупят проекционен екран с приличен размер, монтиран пред страничния отвор на каросерията с отворени врати от десния борд.
Kia Ray EV може да бъде закупена в едноместна конфигурация за $20 536, двуместен вариант за $20 611 и четириместна версия за $20 836. Техническата база на колата е претърпяла значителна актуализация. Тя е получила много по-обемна тягова батерия от 32,2 kWh тип LFP, пълното зареждане на която трябва да е достатъчно за 233 км пътувания в града и 205 км в смесен режим.
Тягов двигател 86 к.с. произвежда 147 Nm въртящ момент в пиково натоварване. Зарядно устройство от 7 kW позволява зареждане на тяговата батерия от 10 до 100% за 6 часа от домашен контакт, но експресна станция от 150 kW може да се справи с увеличаване на заряда от 10 до 80% за 40 минути.
Електромобилът е оборудван още с електронно контролирана ръчна спирачка, първа за автомобил от компактен клас, произведен в Южна Корея.
Дори и хибрид да е, дори и без пари да ми го дават не бих се излъгал да взема такива коли. Карал съм електрички и не бих си причинил повече всички неудобства и недомислици.