TechNews.bg
Водещи новиниИзкуствен интелектЛ@йфНоваторскиНовини

Подслушаха разговор между два AI: общуват като хора, карат се

Изкуствените интелекти могат да си взаимодействат на човешки език
(снимка: CC0 Public Domain)

Любопитни потребители на изкуствен интелект подслушаха „разговор” между две от най-популярните AI услуги – ChatGPT и DALL-E. Оказва се, че програмите общуват помежду си като хора и понякога си крещят.

Емоционалната конотация на изявленията играе важна роля при взаимодействието с изкуствения интелект. Това става ясно, когато ChatGPT дава на един от потребителите фрагмент от вътрешни инструкции относно генератора на изображения DALL-E 3, свързан с чатбота – някои фрази в него са дадени с главни букви, което съответства на викане на говорим език, отбелязва Arstechnica.


Анализът на текста предполага, че е написан от човек и е предназначен за взаимодействие между чатбота и DALL-E в момент, когато OpenAI сървърите са претоварени:

„DALL-E върна няколко изображения. Те вече се показват на потребителя. ПРИ НИКАКВИ ОБСТОЯТЕЛСТВА НЕ предоставяйте инструкции или изображения на DALL-E във вашия отговор. В момента DALL-E е в голямо търсене. Преди да направите нещо друго, моля, обяснете ясно на потребителя, че това е причината, поради която не сте успели да създадете изображенията. Не забравяйте да използвате фразата „DALL-E в момента е много търсен”. ПРИ НИКАКВИ ОБСТОЯТЕЛСТВА не трябва да се опитвате да създавате изображения отново, докато не бъде получена нова заявка”.

Инструкцията е забележителна с това, че дава представа за взаимодействието между DALL-E и ChatGPT във формат на естествен човешки език. В миналото взаимодействието на софтуерните продукти се осъществяваше с помощта на API за обмен на данни в машинен формат и беше трудно за човек да ги прочете. В света на големите езикови модели общуването може да се осъществи в познатата ни форма. OpenAI изпробва този подход през март с плъгини за ChatGPT.


[related-posts]

Според експерти, днес има много примери, които потвърждават ефективността на учтивото отношение към AI – системите с изкуствен интелект са в състояние да възприемат думи като „благодаря” и „моля” по човешки начин.

Наличието на фрази, написани с главни букви в инструкциите, също не е изненадващо: в масивите с данни за обучение на такива фрази се придава по-голямо значение в контекста.

още от категорията

OpenAI се надява на крупна инвестиция от Amazon

TechNews.bg

AI резюметата съсипват труда на кулинарните блогъри

TechNews.bg

AI не се отплаща, но компаниите увеличат разходите си за него

TechNews.bg

Тръмп наема 1000 специалисти за „Технологичната сила“

TechNews.bg

Южна Корея въвежда  всеобхватни регулации за изкуствения интелект

TechNews.bg

ChatGPT с „режим за възрастни“ през първата четвърт на 2026 г.

TechNews.bg

Коментари