Google подготвя актуализация на своите алгоритми за класиране на уебсайтовете. Очаква се промяната да намали броя на сайтовете в резултатите от търсене с нискокачествено съдържание, създадено специално за търсачките, а не за потребителите.
Тази нова мярка показва желанието на компанията да се бори с доминирането на нискокачествено или неоригинално съдържание, което се дължи, наред с други неща, на развитието на изкуствения интелект (AI), към чието развитие Google има пряка връзка, отбелязва Arstechnica.
В резултат на активното използване на методи за оптимизация за изискванията на търсачките (SEO), качеството на резултатите от търсенето е значително намалено. Различни SEO стратегии, включително създаване на голям обем съдържание за подобряване на класирането при търсене или създаване на сайтове, които да отговарят на конкретни заявки за търсене, доведоха до това, че нискокачествените ресурси станаха доминиращи в резултатите от търсенето.
Проучване, проведено от университета в Лайпциг, университета Баухаус във Ваймар и Центъра за анализ на мащабируеми данни и изкуствен интелект (ScaDS.AI), показва, че Google губи войната със SEO компаниите.
В отговор Google обяви актуализация на своите основни алгоритми за класиране, която се очаква да намали броя на безполезните ресурси в резултатите от търсенето с 40%. Компанията също така възнамерява да се бори със злоупотребата с репутацията на сайтове – когато сайтове със собствено висококачествено съдържание могат да публикуват материали с ниско качество, предоставени от трети страни, които искат да печелят за сметка на репутацията им. В допълнение се въвежда мярка за понижаване на изтекъл домейн.
Google обаче не посочва изкуствения интелект като причина за проблема. Вместо това компанията казва, че иска да се „бори с нововъзникващите тактики” като „използването на автоматизация за създаване на нискокачествено или неоригинално съдържание в мащаб”. Но какви точно тактики се използват за генериране на калпаво съдържание остава загадка.
Реакцията на Google следва редица нашумели истории, свързани със „спама” в резултатите от търсенето. Една публикация в социалната мрежа X описва „обир на SEO”, при който уебсайт, използващ AI, за да копира съдържанието на конкурентен сайт, успя да си осигури по-високо класиране в резултатите от търсенето, като буквално открадна 3,6 милиона гледания.
Друга публикация от сайта за обзор на продукти HouseFresh описва подробно как Google всъщност не дава приоритет на качествените обзори, а вместо това позволява на големите издатели да запълнят първите страници с резултати от търсенето с некачествени статии с партньорски връзки.
Google признава, че настоящата политика на компанията не наказва сайтове с генерирано от AI съдържание, въпреки нарастващите критики от страна на потребители и експерти. Ако Google не е достатъчно решителен по отношение на качеството на търсенето, рискува да загуби потребители. Ако първите 10 връзки не отговарят на техните изисквания, хората могат просто да се свържат с AI чатбота.