YouTube дава силен тласък на кратките видеа

Промяна в интерфейса на YouTube ще донесе ползи на създателите на видео съдържание и потребителите (снимка: CC0 Public Domain)

Екипът на YouTube разработва нова функция, която има потенциал напълно да промени начина, по който потребителите сърфират във видео портала. Това е част от продължаващите усилия на YouTube да подобри ангажираността на потребителите и да ускори откриването на съдържание.

Уеб интерфейсът на YouTube стратегически позиционира въртележката (carousel) Shorts като експериментален елемент, което е голяма промяна в начина, по който потребителите имат достъп и взаимодействат с кратко видео съдържание.

Shorts привлича средно по 70 милиарда гледания всеки ден, по данни на Google. Повече от 25% от каналите в партньорската програма на YouTube осигуряват приходи от съдържанието си.

Мобилните устройства винаги са били удобни за гледане на Shorts. Филмите са в портретна ориентация и ако решите да не гледате цялото 60-секундно парче, можете да плъзнете нагоре, за да видите следващата лента. Но по-голямата част от видеото на устройства с голям екран като компютри и телевизори се губи.

Сега уеб потребителите на YouTube получиха достъп до въртележката на Shorts за тестване. Тя се показва на видно място на началната страница на YouTube, когато се гледа от уеб браузър. Със своята внимателно подбрана колекция от изложени късометражни филми, тази въртележка дава на посетителите лесен и привлекателен метод за намиране на кратки видеа, които отговарят на техните интереси.

YouTube взе премерено решение да се възползва от огромната популярност на видеосъдържанието в кратка форма, като включи въртележката Shorts в уеб интерфейса на сайта. Късометражните филми стават все по-често срещани в социалните медии, благодарение на появата на сайтове като TikTok и Instagram Reels, привличайки зрители от цял свят.

YouTube се надява да задоволи променящите се потребителски вкусове и да увеличи ангажираността и задържането на потребителите на сайта, като направи Shorts по-естествена част от изживяването при сърфиране, отбелязва Android Police.

Достъпността на тази нова функция е едно от основните ѝ предимства. Потребителите вече не трябва да посещават друг сайт или раздел, за да получат голямо разнообразие от кратки материали, тъй като въртележката Shorts е интегрирана направо в началната страница на YouTube.

Този метод прави нещата по-удобни и насърчава случайното научаване за интересни видеа, като позволява на потребителите да попаднат на тях в Shorts. Освен това позиционирането на въртележката на Shorts в уеб интерфейса дава на създателите на видео нови начини за свързване с по-широка аудитория.

Видното разположение на Shorts на сайта увеличава вероятността за видимост и привличане на посетители от доставчиците на съдържание. Изгряващите творци, които искат да увеличат своите последователи и обхват, може да намерят тази видимост за полезна.

Въпреки че платформата все още тества новата функционалност, досега и потребителите, и създателите са реагирали предимно положително. По-голямата аудитория позволява на създателите да демонстрират по-лесно творбите си, тъй като потребителите имат достъп до Shorts директно от сайта. Ако стане популярна, YouTube може да направи тази нова функция постоянна, затвърждавайки позицията си на водещ източник за кратки видеоклипове.

Методът на проби и грешки, който YouTube прилага с въртележката Shorts, показва отдаденост на иновациите и потребителското изживяване. YouTube иска да направи по-полезно сърфирането за много хора по света, като подобри откриваемостта и достъпността на кратките видеоклипове.

Създателите на съдържание също ще имат допълнителни шансове да бъдат видени и да процъфтяват. Интересно е да наблюдаваме как тази функция се развива по време на тестването и дали ще стане стандартна част от YouTube.

Коментар