Xiaomi конкурира Tesla с по-евтин електромобил

SU7 ще се продава първоначално на загуба в Китай, за да конкурира Tesla
(снимка: Xiaomi)

Ценови войни се разгарят на силно конкурентния пазар на електрически автомобили в Китай. Популярният производител на електроника Xiaomi заяви в четвъртък, че ще продава първата си електрическа кола за много по-малко пари от Model 3 на Tesla.

Лей Джун, главният изпълнителен директор на Xiaomi, каза, че стандартната версия на SU7 ще се продава за 215 900 юана (30 408 долара) в страната – цена, която той призна, означава, че компанията ще продава всяка кола на загуба. За сравнение, Model 3 на Tesla започва от 245 900 юана в Китай.

Лей твърди, че стандартната версия на SU7 побеждава Model 3 в над 90% от спецификациите, с изключение на два аспекта, за които според него може да отнеме на Xiaomi поне три до пет години, за да настигне Tesla. Той съобщи още, че SU7 има минимален пробег от 700 км срещу 606 км за Model 3.

Поръчките за SU7 са надхвърлили 50 000 броя само за 27 минути от началото на продажбите в 22:00 ч. пекинско време четвъртък, похвали се шефът на Xiaomi, цитиран от американската медия CNBC.

Доставките трябва да започнат до края на април, обеща Лей и подчерта, че автомобилната фабрика на Xiaomi, в която всички „ключови” стъпки са напълно автоматизирани, може да произвежда SU7 на всеки 76 секунди. Засега не е ясно дали фабриката работи с пълния си капацитет.

По-рано тази седмица изпълнителният директор на Xiaomi сподели в социалните медии, че SU7 ще бъде най-добрият седан „под 500 000 юана” (69 328 долара).

SU7 има минимален пробег от 700 км срещу 606 км за Model 3 на Tesla
(снимка: Xiaomi)

Автомобилът навлиза в силно конкурентен пазар в Китай, където компаниите пускат множество нови модели и намаляват цените, за да оцелеят. Телекомуникационният гигант Huawei си партнира с традиционни производители на автомобили, най-вече с марката Aito, чиито автомобили често се показват в шоурумите за смартфони на компанията.

Model 3 на Tesla е най-продаваният нов електрически седан в Китай. Колата има пробег от поне 600 км и струва по-малко от 500 000 юана, според данни от уебсайта Autohome. Седанът Han на BYD започва от 169 800 юана. Nio ET5 започва от 298 000 юана, докато началната цена на Xpeng P7 е 209 900 юана, а седанът Zeekr 007 на Geely започва от 209 900 юана.

Продажбите на нови електрически коли, захранвани само с батерии, нарастват бързо в Китай и вече заемат около една трета от всички нови леки автомобили, според Китайската асоциация на пътническите автомобили.

Шефовете на стартъпите за електрически автомобили Nio, Xpeng и Li Auto бяха сред избраните гости на събитието за представяне на Xiaomi SU7. В четвъртък Лей показа набор от аксесоари като хладилник за кола, персонализиран сенник на предния прозорец и държач за смартфон, някои от които са налични безплатно при покупка на автомобил преди края на април, а други ще се продават отделно.

SU7 поддържа Car Play на Apple и може да се интегрира с iPad, съобщи Лей. Той разкри и технология за подпомагане на водача при каране по магистрали и в градове, която ще бъде напълно достъпна в Китай през август.

Автопилотът на Tesla за подпомагане на водача по магистрали е наличен в Китай, но „пълното самостоятелно шофиране” за градските улици все още не е пуснато в страната.

Въпреки че Xiaomi заяви амбициите си да конкурира Porsche, Лей призна, че на SU7 ще ѝ трябва повече време, за да достигне това високо ниво. Той обяви, че версията „Max” на SU7, позиционирана като конкурент на Porsche Taycan, ще се продава за 299 900 юана.

SU7 е част от наскоро обявената стратегия на Xiaomi „Human x Car x Home”, която се стреми да изгради екосистема от устройства, свързани с новата операционна система HyperOS. Повечето от приходите на компанията са от телефони, като малко под 30% идват от уреди и други потребителски продукти.

Въпреки че Xiaomi е известна с по-достъпните си продукти, нейният президент Лу Уейбинг каза по-рано тази година, че компанията следва премиум стратегия от 2020 г. насам и, че има около 20 милиона потребители в този ценови сегмент, които биха могли да купят SU7.

SU7 първоначално ще се продава на клиенти в Китай и ще отнеме поне две до три години за пускане на колата в чужбина, уточи Лу. Компанията показа SU7 на Световния мобилен конгрес в Барселона в края на февруари, след като по-рано разкри в Пекин екстериора и технологиите на автомобила.

Коментари по темата: „Xiaomi конкурира Tesla с по-евтин електромобил”

добавете коментар...

  1. к

    То и теслите години наред се продаваха на загуба, едва от около 2 години са на печалба и то само заради липса на сериозна конкуренция, скоро обаче китайците ще ги разкатаят.

Коментар